جزئیات یک حادثه جدید در پتروشیمی/تولید پتروشیمی درعسلویه متوقف شد

جزئیات یک حادثه جدید در پتروشیمی/تولید پتروشیمی درعسلویه متوقف شد
به دلیل آتش‌سوزی و انفجار در مجتمع پتروشیمی مبین به عنوان تنها تامین‌کننده یوتیلیتی طرح های پتروشیمی، تولید محصولات پتروشیمی در تمامی مجتمع‌های فاز یک عسلویه متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آتش‌سوزی و انفجار پیش از ظهر امروز در مجتمع پتروشیمی مبین منجر به توقف تولید محصولات پتروشیمی در تمامی واحدهای پتروشیمی منطقه عسلویه شده است.

در حال حاضر پتروشیمی مبین تنها تامین‌کننده خدمات یوتیلیتی مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در فاز اول عسلویه است، به طوری که خدماتی همچون آب، برق، بخار، نیتروژن و سایر خدمات موردنیاز طرح‌های پتروشیمی مستقر در عسلویه صرفا توسط پتروشیمی مبین تامین می‌شود.

با حادثه آتش‌سوزی و انفجاری که پیش از ظهر امروز در مجتمع پتروشیمی مبین به وقوع پیوسته است، هم اکنون فعالیت‌های این مجتمع استراتژیک پتروشیمیایی در عسلویه متوقف شده و عملا ارائه خدمات یوتیلیتی به تمامی طرح‌های فاز اول پتروشیمی در بندر عسلویه به حالت تعلیق درآمده است.

هم اکنون آتش‌سوزی در پتروشیمی مبین مهار شده، اما تاکنون گزارشی از خسارت‌های مالی در این پتروشیمی توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی گزارش نشده است.

در شرایط فعلی، مجتمع‌های بزرگ پتروشیمی ایران شامل جم، آریا ساسول، کاویان، مروارید، زاگرس، پردیس، پارس، برزویه و ... همگی خدمات یوتیلیتی خود را از پتروشیمی مبین دریافت می‌کنند.

به طور تقریبی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در فاز اول منطقه عسلویه حدود ۲۰ میلیون تن در سال برآورد می‌شود که فعلا به دلیل توقف فعالیت‌های پتروشیمی مبین، تولید محصولات پتروشیمی در این هاب بزرگ پتروشیمیایی ایران و خاورمیانه به حالت تعلیق درآمده است.

۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۵۹
تعداد بازدید : ۴۳۵