اقبال پتروشیمی «لاله»

پتروشیمی ها لاله و بندرامام روز گذشته در بین پلی اتیلن سازها با اقبال بیشتری روبه رو بودند.

به گزارش «پتروتحلیل»، و به نقل از کارشناسان بازار عرضه های اندک گرید ۲۱۰۰ پتروشیمی لاله سبب شده تا طی ۲ و ۳ هفته گذشته این کالا با رقابت بالایی از سوی خریداران خریدرای شود، به طوری که سقف این کالا با نرخ ۴ هزار و ۱۷۷ تومان در روز گذشته معامله شد. به این ترتیب گرید ۲۱۰۰ لاله یکی از با بهترین گریدهای پلی اتیلن سبک فیلم در رقابت روز گذشته به شمار می رود. این کالا نسبت به هفته قبل ۷۷ تومان در کف قیمت رشد کرد.

گرید ۰۰۷۵ پتروشیمی بندرامام هم با رقابت خریداری شد، اما نسبت به هفته قبل ۲۳ تومان کاهش نرخ را تجربه کرد. گرید۰۱۹۰ پتروشیمی آریاساسول هم ۲۴ تومان نسبت به هفته قبل کاهش قیمت داشت و با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت.

همچنین پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ پتروشیمی امیرکبیر به دلیل کاهش حجم عرضه های پالت با رقابت بیشتری نسبت به هفته گذشته خریداری شد. حجم عرضه ۳۳۰۰ تنی این کالا ۵۳۰۰ تن تقاضا داشت، کف قیمتی این کالا با ۳۳ تومان رقابت خریداری شد، هفته گذشته کف قیمتی این کالا ۱۱ تومان رقابت داشت.

به گفته کارشناسان بازار با توجه به کاربرد پلی اتیلن های سبک خطی در صنایع بسته بندی، تقاضا برای این کالا در تمامی فصول وجود دارد.

در همین حال پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ پتروشیمی شازند به مقدار ۲۴۰ تن و با قیمت پایه معامله شد، اکثر معامله گران کیفیت این کالا و همچنین نبود پتروشیمی شازند را در منقطه ویژه از دلایل کم توجهی خریداران به محصولات شازند نسبت به امیرکبیر می دانند.

از سوی دیگر پلی اتیلن سبک خطی پتروشیمی لرستان نیز با حجم ۲۵ تن و با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت. همچنین پلی اتیلن سبک فیلم ۲۴۲۰ پتروشیمی امیرکبیر هم وارد سیستم مچینگ شد.

به این ترتیب در کل بازار پلی اتیلن ها روندی معمولی و آرام را پشت سر می گذارد.

آمار معاملات روز گذشته

%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%b1-23-6-2

۲۴ شهریور ۱۳۹۵ ۱۶:۳۵
تعداد بازدید : ۴۹۱