قیمت عادلانه نفت ضامن منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است

قیمت عادلانه نفت ضامن منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است
رئیس جمهوری با اشاره به موضوع کاهش طولانی مدت قیمت نفت و اثرات آن بر اقتصاد بین‌المللی، گفت: ثبات بازار، قیمت عادلانه و نیز سهم منصفانه تولیدکنندگان نفت تضمین کننده منافع پایدار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انرژی است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی که برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد، دیروز (جمعه، ٢٦ شهریورماه) وارد جزیره مارگاریتا ونزوئلا شده است،  با نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جمهوری در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه ایران و ونزوئلا، آغاز ریاست کاراکاس بر جنبش عدم تعهد را تبریک گفت و افزود: تهران آماده است تجربیات ٤ ساله ریاست خود بر این جنبش را در اختیار ونزوئلا قرار دهد.

وی با اشاره به تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: جنبش عدم تعهد می‌تواند نقش آفرینی بزرگ در جهان امروز باشد و اعضا باید با وحدت و همکاری متقابل، منافع جمعی خود را به پیش ببرند.

روحانی با اشاره به موضوع کاهش طولانی مدت قیمت نفت و آثار آن بر اقتصاد بین‌المللی تصریح کرد: ثبات بازار، قیمت عادلانه و نیز سهم منصفانه تولیدکنندگان نفت تضمین کننده منافع پایدار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انرژی است.

رئیس جمهوری با ابراز علاقمندی ایران برای همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری با ونزوئلا، فعال شدن کمیسیون مشترک ٢ کشور را برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه های پیش رو مثبت ارزیابی کرد.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در این دیدار با تاکید بر این که کاراکاس مصمم به توسعه همکاری‌ها با تهران در همه عرصه هاست، گفت: ایران و ونزوئلا فرصت‌های گسترده‌ای برای همکاری دارند و ما علاقمند به سرمایه گذاری مشترک در حوزه های صنعتی، زیربنایی و انرژی هستیم.

وی فعال شدن کمیسیون مشترک اقتصادی ٢ کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: این کمیسیون می‌تواند تحرکی در روابط تهران - کارکاس ایجاد کند.

مادورو به موضوع کاهش قیمت نفت اشاره و تصریح کرد: کشورهای تولیدکننده نفت از کاهش این کالا متضرر شده‌اند، از این رو باید با وحدت، برای تثبیت قیمت نفت تلاش کنیم.

۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶
تعداد بازدید : ۳۸۶