توسعه صنایع پتروشیمی چند وجهی است

توسعه صنایع پتروشیمی چند وجهی است
توسعه پتروشیمی ها در بخش های بالادستی و تکمیلی، به خصوص ایجاد شهرکهای پتروشیمی نقش مهمی در رشد اقتصادی هدف گذاری شده برای برنامه ششم توسعه دارد.
همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره روند رو به رشد تولید و صادرات محصولات پتروشیمی اظهار کرد: امیداواریم امسال با ورود طرح های جدید به مرحله تولید، حجم و ارزش صادرات محصولات پتروشیمی افزایش یابد. چرا که، با ایجاد فضای بهتر، تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی ایران رو به افزایش است.
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: مجموع تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای سال تا کنون با احتساب تولید چهار میلیون و 215 هزار تنی در مرداد ماه به بیش از بیست و یک میلیون و 238 هزار تن رسید.
این نماینده مجلس دهم گفت: رشد و توسعه صنایع پتروشیمی چند وجهی تلقی می شود. زیرا از این سو توسعه در این بخش به معنای کاهش خام فروشی است و از سوی دیگر معضلات اجتماعی مانند کمبود شغل را کاهش می دهد، ضمن این که درآمد ارزی پایداری برای کشور خلق می کند. بنابراین در مجموع توسعه این بخش از صنعت بر بخش های دیگر جامعه اثر مثبت می گذارد.
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: جنوب کشور به دلیل همجواری با آب های آزاد و دسترسی به خوراک و سوخت، بستر مناسبی برای توسعه این صنعت است. از این رو، خوزستان ظرفیت خوبی است تا با ملاحظه مسائل آمایش سرزمینی، شهرک های پتروشیمی در آن ایجاد و توسعه یابد.
یوسفی گفت: حوزه نفت و انرژی ایران هم اکنون آماده سرمایه گذاری است در این میان توسعه پتروشیمی ها در بخش های بالادستی و تکمیلی، به خصوص شهرک های پتروشیمی نقش بسزایی در ایجاد رشد اقتصادی هدف گذاری شده برای برنامه ششم توسعه دارند.
۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۴۴۰