اقتصاد باید از ظرفیت‌های نفت و گاز بهره‌مند شود

اقتصاد باید از ظرفیت‌های نفت و گاز بهره‌مند شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نمی‌توانیم اقتصادمان را از موهبت نفت بی‌بهره کنیم، از این رو باید از ظرفیت‌های آن بهره‌مند شویم.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه، شامگاه جمعه (٢٦ شهریورماه) در برنامه تلویزیونی در مسیر توسعه که از شبکه باران سیمای مرکز گیلان پخش شد، گفت: مجوز پرداخت ٤٠٠ هزار میلیارد ریال بدهی‌های دولت از طرف مجلس داده شده است که براین اساس، بدهی دولت به پیمانکاران پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در اقتصاد مقاومتی ضمن متمرکز شدن بر توانایی‌های داخلی، باید با جهان نیز ارتباط داشته باشیم، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست، همچنین بسیاری از موضوع های رفاهی مردم را که نیازمند آن هستند، نباید نادیده گرفته شود.

نوبخت ادامه داد: اقتصاد مقاومتی درون نگر، برون‌زا، دانش بنیان، مردمی و عدالت محور است، از این رو برای دهک‌های پایین جامعه توزیع ثروت باید عادلانه باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی مورد تاکید مقام معظم رهبری، ٢٤ سیاست ابلاغیه را در ١٢ برنامه، فصل گذاری کرده‌ایم که تمام موارد مربوط به آن مشخص است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: تاکنون به بیش از سه هزار و ٤٥ واحد تولیدی از هفت هزار و ٥٠٠ واحد تولیدی، تسهیلات اعطا شده است، همچنین برای این هفت هزار و ٥٠٠ واحد تولیدی، بیش از ١٦٠ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده بود.

وی، مسیر دیگر تحقق اقتصاد مقاومتی را برای امسال، طرح‌های عمرانی دولت دانست و گفت: ٣٧٠ هزار میلیارد ریال طی امسال برای فعال کردن طرح‌های عمرانی دولت پیش بینی شده است.

نوبخت با اشاره به این که دو سال و نیم تلاش کردیم تحریم‌های ظالمانه را از پیش روی اقتصاد ملی برداریم، افزود: تحریم‌ها به مسیری هدایت می‌شد تا نفت، در برابر غذا قرار گیرد، اما هم اکنون تولید نفت روزانه به دو میلیون و ٥٦٨ هزار بشکه رسیده و قیمت و تولید نفت نیز نسبت به پارسال افزایش یافته است، ضمن این که نمی‌توانیم اقتصادمان را از موهبت نفت بی‌بهره کنیم، از این رو باید از ظرفیت‌های آن بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر این که اعتبارهای پیش بینی شده امسال برای طرح‌ها ١٠٠ درصد تامین می‌شود، تصریح: در طرح‌های اقتصاد مقاومتی، هر وزیر یک یا دو استان را پیگیری می‌کند که وزیر تعیین شده برای استان گیلان، بیژن زنگنه، وزیر نفت است، همچنین طی روزهای آینده، وزیر نفت به گیلان سفر می‌کند و درباره سایت نفتی رودسر گزارش دقیقی را به مردم استان ارائه خواهد کرد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۵۹۵