مذاکرات جدید گازی ایران-شل/ جزئیات توافق اولیه گازی با هلندی‌ها

مذاکرات جدید گازی ایران-شل/ جزئیات توافق اولیه گازی با هلندی‌ها
یک مقام مسئول با اشاره به مذاکرات جدید گازی ایران با شل انگلیس، اعلام کرد: توافق اولیه با شرکت گاز دولتی هلند برای همکاری در حوزه ایمنی صنعت گاز انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت گاز، محمدرضا یوسفی پور در تشریح برنامه‌های جدید همکاری با شرکت‌های اروپایی در حوزه ایمنی صنعت گاز ایران، گفت: با توجه به اینکه صنعت پر ریسک گاز به عنوان مهم‌ترین محور توسعه کشور و با توجه به نوع و پهنه گسترده مسئولیت و ماهیت ذاتی فرآیندها همواره مستعد بروز حوادث و به تبع آن تحمیل هزینه‌های گزاف به مجموعه صنعت بوده، شرکت گاز طرح کاهش حوادث گازی را تعریف و اجرایی خواهد کرد.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز با تاکید بر استفاده از تجارب دیگر کشورهای پیشرفته در زمینه کاهش حوادث در صنعت گاز کشور، تصریح کرد: تاکنون با چندین شرکت اروپایی همچون ADDEP، Sofregas Sofren  از فرانسه، کی بی سی از انگلستان و ای بی اس از آلمان مذاکره شده است.

این مقام مسئول با اشاره به بازدید کارشناسان شرکت های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی از تاسیسات صنعت گاز ایران، اظهار داشت: علاوه بر این مذاکراتی با شرکتگاز دولتی هلند « Gasunie»، شل انگلیس و شرکت چند ملیتی DNV انجام گرفته است.

یوسفی پور مذاکرات انجام گرفته با شرکت گاز دولتی هلند را جدی تر از سایر شرکت‌های اروپایی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به توافق‌های اولیه، با دریافت برنامه جامع، مذاکرات نهایی با شرکت هلندی انجام می‌گیرد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۵۷
تعداد بازدید : ۶۴۹