ارزش افزوده بالا مزیت توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

ارزش افزوده تولید شده در صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی به مراتب بیشتر از صنایع بالادستی است و باید در صنایع تکمیلی سرمایه گذاری های جدید صورت گیرد.
مهدی پور قاضی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: در صنایع بالادستی صنعت پتروشیمی ارزش افزوده مطلوبی وجود دارد ولی ارزش افزوده تولید شده در صنایع پایین دستی این صنعت به مراتب بیشتر است و باید از ظرفیت های موجود بهترین بهره  را رقم زد.
وی افزود: برای این که در صنعت پتروشیمی ارزش افزوده بالا برود نیازمند آن هستیم که صنایع پایین دستی را بسط و گسترش دهیم و این صنایع با توجه به این که اغلب با مشکل مواجه هستند نیازمند حمایت های بیشتری هستند.
عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خاطر نشان ساخت: برای این که زنجیره ارزش بهبود پیدا کند، باید رقابت بین پتروشیمی بالا دست و صنایع پایین دست، رقابت هم تراز شود. اگر اینگونه شود تامین مواد اولیه از طرفی و تامین کالای با کیفیت از طرف دیگر انجام می شود.
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: صنعت پتروشیمی نیاز به سرمایه گذاری دارد و باید زمینه را برای حضور سرمایه گذارن فراهم کرد زیرا سرمایه گذار خارجی به دنبال سود کوتاه مدت نیست بلکه برنامه بلند مدت برایشان مهم است. 
۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۵۹
تعداد بازدید : ۵۸۶