بوروکراسی مانع از جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی می شود

بوروکراسی مانع از جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی می شود
باید صنایع وابسته پایین دستی در شاخه های مختلف از صنایع پتروشیمی ایجاد و راه اندازی شود، تا ارزش افزوده قابل توجه ای برای محصولات پتروشیمی به دنبال داشته باشد.
عسگر جلالیان عضو سابق هئیت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: اگر صنایع وابسته پایین دستی در شاخه های مختلف از صنعت پتروشیمی ایجاد شود این اقدام یک زنجیره مستمر ارزشی دربخش های مختلف پتروشیمی به وجود خواهد آورد.
وی افزود: پتروشیمی صنعتی نوپا و بسیار با ظرفیت است و با مواد اولیه ای که در صنعت پتروشیمی وجود دارد، می توان در زنجیره های مختلف با فرآوری هایی که در خصوص این مواد صورت می گیرد به یک ارزش افزوده بسیار بالا رسید.
عضو سابق هئیت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بهره برداری حداقلی از ظرفیت صنعت پتروشیمی اتفاق می افتد و از امکانات بالقوه صنعت پتروشیمی در کشور استفاده نمی شود. باید با یک سرعت پرشتابی صنایع وابسته تبدیلی در این عرصه ایجاد شود، تا شاهد یک زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی باشیم.
عسگر جلالیان اظهار داشت: یکی از عمده ترین موارد جذب سرمایه این است که باید در چارچوب قانون، مسیر سرمایه گذاری و جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی تسهیل و تصریح شود. در حال حاضر یک بوروکراسی بسیار پیچیده وجود دارد که خود این بوروکراسی پیچیده مانع از جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی می شود. 
وی با بیان اینکه قوانین جذب سرمایه در کشور از شفافیت و روشنی لازم برخوردار نیست، افزود: ناامنی در حوزه سرمایه گذاری، باعث فرار سرمایه گذار می شود. عمده ترین و اصلی ترین راه برای جذب سرمایه گذار، شفافیت قانون و آیین نامه های مربوطه است که متولیان امر باید در این موضوع اهتمام جدی کنند تا یک جذب سرمایه خوب در این عرصه اتفاق بیافتد.
۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۵۴۳