مذاکرات نفتی ونزوئلا در حاشیه نشست جنبش عدم تعهد بر سر فریز

مذاکرات نفتی ونزوئلا در حاشیه نشست جنبش عدم تعهد بر سر فریز
ونزوئلا قصد دارد در حاشیه نشست جنبش عدم تعهد، رایزنی هایی را با کشورهای تولید کننده نفت برای اجماع بر سر طرح فریز نفتی انجام دهد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، الوجیو دلپینو، وزیر نفت ونزوئلا گفت، کشورش از نشست جنبش عدم تعهد در این کشور برای رایزنی با سایر تولید کندگان نفت و جلب حمایت آنها از دستیابی به توافقی جهانی برای تقویت قیمت نفت در نشست ماه جاری در الجزایر استفاده می کند.
دلپیو گفت: «مشخصا ما قرار است از این نشست برای اجماع سازی استفاده کنیم.» وی افزود، رهبران کشورهای عضو اوپک از منطقه حاشیه خلیج فارس تا اکوادور در این نشست که در جزیره مارگاریتا برگزار می شود حضور دارند.
وی در ادامه گفت: «تمرکز اصلی اجماع بر روی نشست الجزایر است، جایی که ما امیدواریم به توافقات مهمی برای تثبیت بازار و دستیابی به قیمت هایی عادلانه برای منابع هیدروکربنی برای همه کشورهای تولید کننده هستیم.»
الجزایر در روزهای 26 تا 28 سپتامبر، میزبان نشست رسمی مجمع بین المللی انرژی و نشست غیررسمی اوپک است.
ونزوئلا دارنده بزرگترین ذخایر نفتی جهان، یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از افت قیمت نفت دیده و دچار بحران اقتصادی شده است.
رئیس جمهوری ایران و رهبران کشورهای چپگرای آمریکای لاتین نظیر بولیوی و اکوادور که همگی جزو تولید کنندگان نفت هستند، در این نشست حضور دارند.
رافائل کوره آ، رئیس جمهوری اکوادور نیز مذاکرات بین تولید کنندگان نفتی در حاشیه نشست جنبش عدم تعهد را تایید کرده و گفته، هیئت های نمایندگی کشورهای مختلف از جمله اکوادور، ایران، الجزایر، نیجریه و ونزوئلا این در این رایزنی ها حضور دارند.
کوره آ گفت: «قیمت نفت همچنان در حال کاهش است...این به همه آسیب می زند... بنابراین ما قصد داریم در مارگاریتا نشست های دوجانبه و چند جانبه ای را بین کشورهای عضو و غیر عضو اوپک که جزو تولید کنندگان و صادر کنندگان مهم هستند، برگزار نماییم.»
۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۵۳۵