تولید ٣٣٥ میلیون مترمکعب اتان در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

تولید ٣٣٥ میلیون مترمکعب اتان در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی
پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی در نیمه‌ نخست امسال بیش از ٣٣٥ میلیون مترمکعب اتان تولید و به پتروشیمی‌های مستقر در منطقه ارسال کرده است.

مصطفی جهانخواه، سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به خبرنگار شانا گفت: با تلاش کارکنان و متخصصان پالایشگاه پنجم و انجام عملیات تعمیرات برنامه‌ریزی شده، امسال اقدامات اصلاحی با هدف دستیابی به رکورد تولید دومیلیون مترمکعب تولید روزانه اتان در این پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت و این عملیات با موفقیت انجام شد.

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه با اشاره به ارسال اتان به پتروشیمی‌های منطقه افزود: اتان تولیدی در پالایشگاه پنجم یکی از محصولات مهم و استراتژیک با ارزش افزوده بالا، به عنوان یکی از اصلی‌ترین خوراک پتروشیمی‌های منطقه است.

وی ادامه داد: تاکنون ٣٣٥ میلیون مترمکعب اتان تولیدی این پالایشگاه به پتروشیمی‌های منطقه ارسال شده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: از دیگر تولیدات این پالایشگاه، فرآورش روزانه ٥٥ میلیون گاز شیرین، ٨٥ هزار بشکه میعانات گازی، دو هزار و ٥٠ تن پروپان، یکهزار و ١٥٠ تن بوتان و ١٧٠ تن گوگرد است.

سرپرست بهره‌‌برداری پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از دیگر فعالیت‌ها در تعمیرات اساسی امسال انجام موفقیت آمیز پروژه اندازه گیری خط اتان است که روی خط خروجی پالایشگاه در بازه توقف کلی پالایشگاه نصب و راه اندازی شد.

اتان یک ترکیب شیمیایی با فرمول C٢H٦ است که در گاز طبیعی وجود دارد و با پالایش آن اتیلن به دست می‌آید. این محصول ماده ای ارزشمند و خوراک مناسب برای پتروشیمی بوده و در این واحدها به اتیلن و پلی اتیلن دارای چگالی ٥,٠ تبدیل می شود.

۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶
تعداد بازدید : ۵۳۲