قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
اظهارات رئیس جمهور ونزوئلا در مورد قریب الوقوع بودن توافق نفتی و اختلال در از سرگیری صادرات نفت لیبی از بندر راس لانوف موجب شد تا قیمت نفت امروز تقریبا ۲ درصد افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که تولید کنندگان عضو و غیرعضو اوپک به دستیابی به توافقی بر سر تولید نفت نزدیک شده اند و در حالی که درگیری ها در لیبی نگرانی ها از اختلال در فرآیند از سرگیری تولید نفت این کشور را افزایش داده است، قیمت نفت امروز تقریبا 2 درصد افزایش یافت.
نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفته، توافق بر سر محدود کردن تولید به منظور تثبیت بازار نفت ممکن است در ماه جاری اعلام شود. اقتصاد ونزوئلا به دلیل تداوم مازاد عرضه و افت قیمت نفت در طی 2 سال گذشته به شدت متضرر شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 77 سنت، معادل 1.7 درصد افزایش به 46 دلار و 54 سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 78 سنت، معادل 1.8 درصد افزایش به 43 دلار و 81 سنت رسید.
ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس گفت، این افزایش قیمت ها واکنشی به اظهارات رئیس جمهور ونزوئلا در مورد توافق احتمالی بر سر تولید نفت است. وی افزود، اختلال در بارگیری نفت در لیبی نیز موجب تقویت بازار شده است.
«ناتوانی (لیبی) در بارگیری اولین محموله نفت خود (پس از دیگری های داخلی) یادآور این مسئله است که افزایش تولید نفت لیبی احتمالا دشوار خواهد بود.»
درگیری ها در لیبی مانع از بارگیری اولین محموله نفتی این کشور از بندر راس لانوف در طی نزدیک به 2 سال گذشته شده و در عین حال نگراننی ها از درگیری های جدید بر سر منابع نفتی این کشور را افزایش داده است.
نگرانی ها از بازگشت نفت لیبی به بازار نفت موجب شده بود که قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا در روز جمعه به پایین ترین رقم ها در چند هفته اخیر برسد.
۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۴۶
تعداد بازدید : ۶۱۲