دیدار زنگنه با مدیرعامل لوک اویل آغاز شد

دیدار زنگنه با مدیرعامل لوک اویل آغاز شد
دیدار وزیر نفت با وحید علی اکبروف، مدیرعامل شرکت روسی لوک اویل دقایقی پیش در ساختمان مرکزی وزارت نفت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز (دوشنبه، ٢٩ شهریورماه) و از دقایقی پیش پذیرای وحید علی اکبروف، مدیرعامل شرکت روسی لوک اویل شد.

شرکت لوک اویل که در فروردین ماه سال ٩٤ و با لغو تحریم‌ها، اقدام به بازگشایی دفتر خود در ایران کرده بسیار علاقمند به حضور در پروژه های نفتی ایران است.

مدیرعامل لوک اویل بارها در حاشیه دیدارهای جهانی و از جمله سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از تمایل این شرکت برای بازگشت به ایران و فعالیت در بلوک اناران و بخصوص میدان نفتی آذر، توسعه و افزایش تولید نفت در میدانهای آب تیمور و منصوری و همچنین فعالیت در دریای خزر خبر داده بود.

بلوک نفتی اناران سال ١٣٨٤ با مشارکت شرکتهای استات اویل هیدرو نروژ و لوک اویل روسیه در ٢٠ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مهران در استان ایلام با ذخیره قابل برداشت ٤٠٠ تا ٦٥٠ میلیون بشکه نفت خام کشف شد که در دماغه کوه‌های زاگرس و در امتداد مرز ایران و عراق در قسمت جنوب غربی ایلام میان دو شهر مهران و دهلران قرار دارد.

این بلوک شامل ۲ میدان نفتی آذر و چنگوله است؛ میدان آذر و چنگوله با میدان بدره کشور عراق مشترک است و میدان مستقل چنگوله در ۲۰  کیلومتری شهر مهران و در امتداد جنوب شرقی میدان آذر واقع شده است.

لوک اویل در سال ۱۹۹۱میلادی با ادغام سه شرکت دولتی نفت روسیه، از سوی مدیر عامل کنونی لوک اویل که در آن مقطع وزیر انرژی اتحاد جماهیر شوروی بود، راه اندازی شد.

۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۵:۳۳
تعداد بازدید : ۶۱۰