گذر پتروشیمی گچساران از تنگنا

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس از رفع موانع پتروشیمی گچساران و دهدشت با راه‌اندازی پالایشگاه بیدبلند ۲ خبر داد.

به گزارش فارس از گچساران ظهر امروز با حضور عادل نژادسلیم و با حضور دو نماینده شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه جلسه رفع مشکلات پتروشیمی‌های این دو شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با بیان اینکه خط قرمز ما پالایشگاه بید بلند ۲ است، افزود: ۱۴ سال است که صنایع پایین دستی و پالایشگاه بید بلند ۲ متوقف شده و دست به دست می‌چرخد برای اینکه دوباره پالایشگاه بیدبلند ۲ به چرخه تولید برگردد نیاز به انرژی زیادی دارد.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: امروز خوشحال هستیم که مردم کهگیلویه گچساران نمایندگانی دارند که تمام هم و غمشان رفع معضلات و مشکلات این استان است.

نژادسلیم گفت: مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو برای اولین بار از محل فاینانس برای توسعه پتروشیمی‌ها اختصاص داده شده که از این مبلغ ۳۲۰ میلیون یورو مختص پتروشیمی شهرستان‌های گچساران و دهدشت است.

نژادسلیم ابراز داشت: عملیات پتروشیمی گچساران با اعتبار ۲۲۰ میلیون یورو در حال انجام بوده و در حال حاضر ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه پالایشگاه بیدبلند ۲ که خوراک پتروشیمی‌های شهرستان گچساران و دهدشت را تأمین می‌کند باید وارد مدار قرار گیرد تا خوراک این دو پتروشیمی را تأمین کند، تصریح کرد: به همین منظور نگاه ویژه‌ای به راه‌اندازی بیدبلند داریم تا بتوانیم خوراک پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت را تأمین کنیم.

نژادسلیم تأکید کرد: این باعث خوشحالی بوده که در مرکز عدل هاشمی به عنوان عضو کمیسیون انرژی به دنبال برطرف کردن موانع پتروشیمی گچساران است و نماینده گچساران به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه برای پتروشیمی دهدشت تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پتروشیمی گچساران از تنگناهای خود عبور کرده و با تجهیزات خریداری شده پتروشیمی گچساران تا سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ۱۵:۳۷
تعداد بازدید : ۵۵۷