هند ۶ میلیون بشکه از ایران نفت می‌خرد

هند ۶ میلیون بشکه از ایران نفت می‌خرد
با به بن بست رسیدن مذاکرات بین دولت هند و شرکت ملی نفت امارات بر سر خرید نفت، دهلی نو برای تامین نیاز ذخایر استراتژیکش طی دو ماه آینده ۶ میلیون نفت خام از ایران خریداری می کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، این خریدها توسط سومین وارد کننده بزرگ نفت جهان، موجب خواهد شد که ایران با سرعت بیشتری بتوان سهم از دست رفته خود از بازار نفت در طول تحریم ها را باز پس بگیرد.
در طی چند هفته گذشته و در حالی که ایران در حال نزدیک شدن به سطح صادرات قبل از تحریم هاست، بازارهای نفت مشتاقانه روی حجم صادرات نفت تهران متمرکز شده اند. تهران گفته، پیش شرط پیوستنش به طرح فریز نفتی رسیدن به سطح صادرات قبل از تحریم هاست.
هند که برای مقابله برای در امان ماندن از ریسک های احتمالی به خطر افتادن امنیت انرژی در حال تقویت ذخایر استراتژیک نفتی خویش است، قصد دارد در  تانکرهایی زیرزمینی مجموعا 36.87 میلیون بشکه نفت خام ذخیره نماید که برای مصرف تقریبا 2 هفته این کشور کافی است.
3 منبع آگاه صنعتی گفتند، هند برای پر کردن نیمی از ظرفیت ذخیره پالایشگاه مانگالور در جنوب جنوب غرب ایالت کارناتاکا، در ماه های اکتبر و نوامبر 6 میلیون بشکه نفت خام میکس از شرکت ملی نفت ایران خریداری خواهد کرد. این منابع به دلیل علنی نشدن این موضوع از افشا کردن نامشان خودداری کردند.
به گفته این منابع، شرکت دولتی بهارات پترولیوم 4 میلیون بشکه نفت خام در قالب 2 سوپر تانکر و شرکت مانگالور 2 میلیون بشکه نفت خام از ایران وارد خواهند کرد.
«این دو شرکت پالایشگاهی تصمیم گرفته اند نفت میکس ایران را خریداری کنند زیرا برای پالایشگاه های آنها مناسب است.»
این در حالی است که صادرات نفت ایران به هند در ماه اوت به بالاترین رقم در 15 سال گذشته رسیده است.

۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶
تعداد بازدید : ۱,۰۶۱