بهره گیری صنعت پتروشیمی اندونزی از فناوری جدید تولید پلی اتیلن

بهره گیری صنعت پتروشیمی اندونزی از فناوری جدید تولید پلی اتیلن
مجتمع جدید پتروشیمی اندونزی از فناوری نوین تولید پلی اتیلن موسوم به UNIPOLTM بهره می برد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پتروشیمی Chandra Asri Petrochemical اندونزی به تازگی از عقد قراردادی با شرکت آمریکاییUnivation Technologies برای راه اندازی یک مجتمع جدید تولید پلی اتیلن با ظرفیت 400 هزار تن در سال در مجموعه پتروشیمی یکپارچه خود واقع در شهر سیلیگون استان بانتن این کشور خبر داد.

بر اساس این قرارداد شرکت آمریکایی متعهد به ارائه خدمات طراحی فرآیند به منظور تولید محصولاتی نظیر پلی اتیلن سبک خطی (LLDPE پلی اتیلن سنگین (HDPE) و پلی اتیلن سبک خطی متالوسن (MLLDPE) خواهد بود.

این گزارش می افزاید: انتظار می رود تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری در این پروژه تا نیمه سال 2017 میلادی اتخاذ شود.

شرکت CAP پس از تکمیل پروژه افزایش 43 درصدی ظرفیت واحد کراکر نفتای خود به 860 کیلو تن در سال، فناوری های مختلف تولید پلی اتیلن را ارزیابی کرد و نهایتا تکنولوژی شرکت امریکایی را برای مجتمع جدید خود برگزید.

پیش بینی می شود با بهرده برداری از مجتمع تولید پلی اتیلن شرکت CAP، کمبود عرضه محصولات پلی اتیلنی در بازار اندونزی که در حال حاضر حدود یک میلیون و 400 هزار تن تخمین زده می شود؛ پوشش داده شود.

 بر اساس این گزارش، انتظار می رود میزان تقاضای بازار داخلی اندونزی برای پلی اتیلن همسو با تولید ناخالص داخلی (GDP) رشد یابد. با در مدار تولید قرار گرفتن مجتمع یادشده و بهره برداری از ظرفیت جدید، سهم شرکت اندونزیایی مورد اشاره از رشد تولید ناخالص داخلی در بازار این کشور افزایش می یابد.


۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۸
تعداد بازدید : ۴۲۶