ساخت یک مجتمع جدید تولید هیدروژن زدائی پروپان در قلب اروپا

ساخت یک مجتمع جدید تولید هیدروژن زدائی پروپان در قلب اروپا
شرکت بوریالیس قرار است بزودی عملیات ساخت یک مجتمع هیدروژن زدائی پروپان را در شهرکالو بلژیک آغاز کند.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پتروشیمی بوریالیس که از پیشگامان توسعه فناوری های نوین در حوزه پلی الفین ها، محصولات شیمیایی پایه و انواع کود به شمار می رود؛ به زودی مطالعات امکان سنجی را برای ساخت یک مجتمع هیدروژن زدایی پروپان (PDH) در بلژیک آغاز می کند. مجتمع یادشده قادر به تولید در کلاس جهانی (world-scale) خواهد بود.
بر اساس این گزارش، مطالعات امکان سنجی ظرف 9 ماه آتی صورت می گیرد. اما انتظار می رود تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری تا سه ماهه سوم سال 2018 میلادی اتخاذ شود و مجتمع جدید از نیمه دوم سال 2021 شروع به کار کند.
پیش بینی می شود واحد هیدروژن زدایی پروپان شرکت بوریالیس با ظرفیت تولیدی معادل 740 کیلو تن در سال، به یکی از بزرگترین و کارآمدترین تاسیسات پروپیلن جهان تبدیل شود و در این راستا سایت تولیدی کالو به دلیل موقعیت تدارکاتی مناسب آن و تجربه تولید پروپیلن در این محل، بدین منظور برگزیده شد.
این گزارش می افزاید: شرکت بوریالیس فناوری Oleflex شرکت Honeywell UOP را برای مجتمع جدید خود انتخاب کرده است. این تکنولوژی در حال حاضر به طور گسترده ای در بسیاری از نقاط دنیا برای تولید پروپیلن به کار گرفته می شود و از اطمینان پذیری (reliability) و کارآیی بالایی برخوردار است.
معاون اجرایی این شرکت عنوان کرد: احداث مجتمعی در این مقیاس، از مهم ترین سرمایه گذاری های بوریالیس در اروپا به شمار می رود و به تقویت جایگاه این شرکت به عنوان یک عرضه کننده پیشرو در استفاده از فناوری های نوین تولید پلی پروپیلن و پروپیلن کمک شایانی می کند.
۶ مهر ۱۳۹۵ ۱۵:۵۴
تعداد بازدید : ۴۸۸