تغییر در ساختار بازار ال ان جی

تغییر در ساختار بازار ال ان جی
کارایی بازارهای گاز تحت تاثیر عواملی مانند افزایش رقابت بین عرضه کنندگان سنتی و جدید، نیازهای جدید تقاضا کنندگان و حذف محدودیت مقصد محموله‌ها افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، در حالیکه در ٥٢ سال گذشته مذاکرات دو جانبه بین عرضه کنندگان و خریداران گاز با عقد قراردادهای بلندمدت وابسته به نفت منجر به امنیت عرضه شده است اما این شیوه پاسخگوی نیاز خریداران در شرایط فعلی نبوده  و رقابت و انعطاف‌پذیری برای خریداران اهمیت بیشتری یافته است.

با این که کاهش قیمت گاز منجر به ورود خریداران جدید به بازار شده است، اما این خریداران تمایلی برای عقد قراردادهای بلندمدت و بازنگری پنج سال به پنج سال قیمتها ندارند. خریداران نگران تاثیر افزایش قیمتها و عدم اطمینان در تقاضا هستند.  

موج عظیمی از صادرات جدید ال ان جی از سوی آمریکا به همراه جهانی شدن تجارت گاز از چالشهای بزرگ پیش روی تجارت ال ان جی است. ناکارآمدی شیوه حمل و عدم بهره‌برداری از ظرفیت ناوگان حمل و نقل ال ان جی، از مشکلات بزرگ تجارت این حامل انرژی است.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، بر اساس تحقیقات انجام شده حمل بهینه و معاوضه محموله بین کشورهای این منطقه در آسیای جنوب شرقی می‌توانست منجر به صرفه‌جوئی ٢٠٠ میلیون دلار در هزینه‌های حمل ال ان جی شود.

با افزایش انعطاف‌پذیری محموله‌ها، کنترل عرضه کنندگان بر مقاصد آنها کاهش خواهد یافت و این امر منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان خواهد شد. افزایش تعداد عرضه کنندگان با منابع متنوع نیز منجر به کاهش بارگیری‌های مجدد و عرضه محموله‌ها از منابع مختلف  خواهد شد. لذا هزینه‌های حمل کمتر خواهد شد.

۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۸۰۴