تسریع حرکت پتروشیمی به سمت تولید فرآورده ها

تسریع حرکت پتروشیمی به سمت تولید فرآورده ها
صنعت پتروشیمی ایران جایگاه خوبی در سطح جهانی و منطقه ای دارد و امسال با ورود طرح های جدید به چرخه تولید و جهش در افزایش ظرفیت ، تحول عظیمی در این صنعت ایجاد می شود .
حسن مرادی کارشناس انرژی و عضو سابق هئیت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: عملکرد صنعت پتروشیمی در 6 ماهه نخست سال بسیار خوب بوده که این حرکت پویا و ادامه دار است و قطعا در نیمه دوم سال 1395 با توجه به برنامه های اعلام شده از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی وضعیت بهتری خواهیم داشت.
وی با بیان این که چشم انداز صنعت پتروشیمی ایران روشن است گفت: خوشبختانه در سال های اخیر روح تازه ای در صنعت پتروشیمی دمیده شده  واین صنعت به سرعت در حال پیشرفت است. به گونه ای که تلاش می شود تا از خام فروشی جلوگیری شود و صنعت به سمت تولید فرآورده در حرکت است.
حسن مرادی خاطر نشان ساخت: صنعت پتروشیمی با تولید محصولات و فرآورده های مختلف در بازارهای جهانی نقش خود را پررنگ تر خواهد کرد و می توان بسیاری از بازارهای منطقه ای و جهانی را به دست آورد.
عضو سابق هئیت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: صنعت پتروشیمی مانند بسیاری از صنایع در جذب سرمایه گذاری با چالش های جدی روبرو است. همه مسئولین باید راه را برای سرمایه گذار هموار کنند ودر این مسیر همکاری دولت و مجلس می تواند راه را برای ورود سرمایه های جدید به صنعت پتروشیمی تسهیل کند.
وی ادامه داد: باید به دنبال تشویق سرمایه گذار باشیم و مانع تراشی برای سرمایه گذار از برنامه ها حذف شود و در این مسیر تدوین قوانین جامع و کامل می تواند تحول در صنعت پتروشیمی کشورمان را رقم بزند.
۱۰ مهر ۱۳۹۵ ۰۹:۵۵
تعداد بازدید : ۸۳۵