نوسازی امکانات و تجهیزات آتش نشانی پتروشیمی های ماهشهر

نوسازی امکانات و تجهیزات آتش نشانی پتروشیمی های ماهشهر
فرمانده ارشد HSE ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از تلاش برای رفع کاستی ها و به روز نمودن امکانات و تجهیزات آتش نشانی در این منطقه خبر داد.
به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سیدامید شهیدی نیا، امسال را برای پتروشیمی سالی متفاوت دانست و به حوادث و چالش های متعدد آن اشاره کرد و گفت: نیروهای آتش نشان در آن صحنه های هولناک، با غیرتی مثال زدنی ضمن پذیرش خطرهای احتمالی، تا پایان تلاش گردند و به راستی با تمام وجود به جنگ حریق شتافتند.
وی افزود: اگر چه به لطف خدا تاکنون از این آزمون ها سربلند بیرون آمده ایم اما باید کاستی های سخت افزاری و نرم افزاری خود را بپذیریم و باید بدانیم رمز پیروزی و فاکتور اصلی در انجام این قبیل عملیات، ایثارگری، داشتن نظم، و آمادگی روحی و جسمی و کارگروهی است.
فرمانده ارشد HSE ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از تلاش برای رفع کاستی ها و به روز نمودن امکانات و تجهیزات خبر داد و برگزاری رزمایش و مانورهای عملیاتی را از عوامل ارتقای آمادگی در مقابل حوادث برشمرد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، یادآور شد: حصول اطمینان از پیاده سازی الزامات HSE ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در کلیه واحدهای منطقه و ایجاد ساز و کار شناسایی، پایش، ارزیابی و کنترل مخاطرات وظایفی است که به واسطه ابلاغ فرماندهی ارشد HSE ، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بر عهده این سازمان قرار گرفته است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همه باید به این باور برسیم که هر نوع هزینه در زمینه ایمن سازی محیط کار و سلامت کارکنان سرمایه گذاری سود آور است. 
رئیس ایمنی شرکت ملی صنایع پتروشیمی: جنگ 135 ساعته با حریق
علیرضا نریمان نژاد رئیس ایمنی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، نیز که میهمان این مراسم بود، ضمن ارائه آمارهایی در خصوص حوادث نیمه اول سال 95 صنعت پتروشیمی و میزان تاثیر نیروهای آتش نشان در کنترل وپیشگیری و کاهش خسارات آن، تعداد این حوادث را مجموعا 12 حادثه اعلام کرد. 
وی میزان عملیات اطفای حریق در 8 مورد حادثه آتش سوزی را 135 ساعت محاسبه کرد و گفت: در این زمان که کمی بیش از 5 شبانه روز بوده، هر آنچه از تکنیک و مهارت اطفای حریق بوده اعمال شده است. 
در ابتدای این مراسم که با اهدای هدایا و تقدیرنامه هایی به برترین های ایمنی و آتش نشانی شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و هنرنمایی گروههای هنری و فرهنگی همراه بود، غلامرضا کشکولی، سرپرست HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مطابق سنت هرساله این مراسم، پیام وزیر نفت به مناسبت روز آتش نشانی را برای حضار قرائت کرد. 
گفتنی است، پیش از این مراسم ناوگان آتش نشانی و امداد رسانی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، با نظم و انضباط ویژه، مقابل دیدگان مدیران و مسئولین سازمان منطقه ویژه در میدان آزادی رژه رفتند.
۱۰ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۴۲۵