آمادگی دولت برای به جمع بندی رسیدن با مجلس بر سر برنامه ششم

آمادگی دولت برای به جمع بندی رسیدن با مجلس بر سر برنامه ششم
رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر برنامه ششم گفت: در این خصوص بین دولت و مجلس اختلاف نظر است اما می توان در یک چارچوبی به یک جمع بندی رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه در ارتباط تلفنی با برنامه تیترامشب شبکه خبر سیما گفت: دولت برنامه ششم را ارائه کرده است و صفر تا 100 آن نیز مشخص است و بخشی از آن به عنوان اسناد پشتیبان و بخشی از آن نیز به عنوان لایحه برنامه است.

امیر باقری افزود: رئیس جمهور لایحه برنامه ششم را تقدیم مجلس کرد و مطابق قانون برنامه و بودجه تعریفی که از برنامه شده شامل چند رکن است؛ ابتدا اینکه دارای اهداف کلان بخشی باشد دوم اینکه منابع مالی در آن مشخص شده باشد و سوم اینکه منابع مالی که می خواهد طرح های عمرانی را اجرایی کند مشخص شود و اولویت برنامه ها نیز مشخص شود.

وی گفت: بنابراین از نظر دولت متنی که ارائه شده خصوصیات یک برنامه را دارد و مطابق تعریفی که در قانون برنامه و بودجه آمده است اجزای برنامه در این متن تأمین شده است.

باقری با بیان اینکه ریل گذاری و سیاست ها را در این احکام در اختیار داریم افزود: آن مواردی که برای ریل گذاری و سیاستگذاری است، مجلس تصویب کرده و در اختیار دولت گذاشته است و آنچه که اکنون به عنوان بحث مطرح است اینکه تک تک سیاست ها و هدف های جزئی تصویب مجلس شده است یا خیر، برداشت دولت این است که مطابق تعریف برنامه و بودجه اجزاء اصلی برنامه در قالب چهار جدول ارائه شده است که برخی از آنها احکام و برخی نیز اسناد پشتیبان است.

باقری گفت: در این خصوص بین دولت و مجلس اختلاف نظر است اما می توان در یک چارچوبی به یک جمع بندی رسید، برداشت ما این است که ما چارچوب را رعایت کردیم و احکام قبلی را نیز دادیم و اکنون برنامه وجود دارد.

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه در ادامه افزود: البته آنچه نظر مجلس است این است که این لایحه در قالب قانون تصویب شود که در این خصوص نیز در یک چارچوبی مشخص می توان بین مجلس و دولت به یک جمع بندی رسید و همان نیز ملاک عمل شود و متن مورد توافق دولت و مجلس به قانون تبدیل شود.

وی گفت: اکنون دولت برنامه را داده و صفر تا صد آن مشخص است که بخشی از آن به عنوان اسناد پشتیبان و بخشی نیز به عنوان لایحه برنامه است و اینکه دولت در پنج سال آتی در حوزه اشتغال، بهره وری و سرمایه گذاری،‌کشاورزی چه کار می کند کاملاً‌ در اسناد برنامه مشخص است و به تفصیل در خدمت دوستان مجلس توضیح دادیم.

وی افزود: ما در این خصوص همراهی و همکاری کردیم و نظر دوستان این است که آن قسمت از سند برنامه در داخل مجلس تصویب شود.

باقری ادامه داد، دولت نظرش این است آن بخشی که نیاز است در برنامه بیاید آمده است و مابقی با عنوان اسناد است که اهداف ریز، اقدام ها و احکام را مشخص می کند و برنامه کاملاً‌ موجود است.

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه افزود: بالاخره دولت برنامه و جدول داده و اهداف را مشخص کرده است و اینکه ما با مجلس بخواهیم در این خصوص به جمع بندی برسیم  بحثی است که با کمیسیون ها داریم و یک چارچوب باید برای آن مشخص کنیم و در این چارچوب به جمع بندی برسیم که مورد نظر دوستان مجلس نیز باشد.

۱۱ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۶
تعداد بازدید : ۳۹۱