میانگین قیمت ماهانه سبد نفتی اوپک ٢٩ سنت کاهش یافت

میانگین قیمت ماهانه سبد نفتی اوپک ٢٩ سنت کاهش یافت
میانگین قیمت ماهانه سبد نفتی اوپک در ٢٢ روز نخست ماه سپتامبر (شهریور- مهر) نسبت به ماه اوت (مرداد- شهریور) ٢٩ سنت کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی یوسفی، کارشناس ارشد اقتصاد انرژی، گفت: قیمت انواع نفت خام شاخص پس از آن که در ١٠ روز پایانی ماه اوت روند کاهشی داشت، از ابتدای ماه سپتامبر روندی افزایشی به خود گرفت و این روند تا هشت سپتامبر ادامه یافت.

وی با بیان این که پس از هشت سپتامبر قیمت نفت با نوسان‌هایی همراه شد و روند کاهشی به خود گرفت، تصریح کرد: به طور کلی میانگین ماهانه قیمت سبد نفتی اوپک تا ٢٢ سپتامبر در سطح ٤٢ دلار و ٨١ سنت بود که ٢٩ سنت در بشکه کمتر از میانگین ماه اوت بود.

یوسفی با بیان این که میانگین ماهانه قیمت نفت دبلیو تی آی تا ٢٣ سپتامبر ٤٤ دلار و ٧٠ سنت بود، افزود:این رقم پنج سنت در بشکه کمتر از میانگین ماه اوت بود.
کارشناس ارشد موسسه مطالعات انرژی به عوامل تضعیف کننده بازار نفت اشاره کرد و گفت: وجود مازاد عرضه نفت‏خام و فرآورده در بازار و افزایش نگرانی نسبت به تداوم مازاد عرضه، افزایش تولید اوپک در ماه اوت و افزایش صادرات این کشورها از جمله ایران و عراق، افزایش تعداد دکل‏های فعال حفاری در بخش نفت آمریکا، افزایش سطح ذخیره ‏سازی‏های فرآورده‏های میان تقطیر در آمریکا، افزایش هفتگی تولید نفت‏ خام آمریکا برخی عوامل تضعیف کننده بازار نفت هستند.

یوسفی همچنین درباره عوامل تقویت کننده بازار نفت هم عنوان کرد: پیشنهاد عربستان به ایران مبنی بر کاهش سطح تولید خود به شرط عدم افزایش تولید نفت ایران، تصمیم فدرال رزرو مبنی بر عدم تغیر نرخ بهره در آمریکا و تضعیف ارزش دلار، نزدیک شدن یک طوفان فصلی به خلیج مکزیک، توقف بخشی از تولید منطقه و افزایش واردات نفت چین در ماه اوت برخی از عواملی بودند که سبب تقویت بازار نفت شدند. 

۱۱ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۳۶۷