تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پارس جنوبی پایان یافت

تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم پارس جنوبی پایان یافت
تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی، پس از ٢٠ روز تلاش شبانه‌روزی، بدون ثبت هیچ‌گونه حادثه‌ ناتوان‌کننده پایان یافت.
محمد سعیدیان، رئیس بهره‌برداری پالایشگاه دوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تعمیرات اساسی امسال با برنامه‌ریزی ٧٠٠ مورد تعمیراتی و براساس برنامه زمان‌بندی از بیستم شهریورماه آغاز و پس از انجام فعالیت های از پیش تعیین شده، بدون هیچ حادثه ناتوان کننده پایان یافت.
 
رئیس بهره‌برداری پالایشگاه دوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، افزود: انجام فعالیت های گروهی با مشارکت موثر کارکنان و متخصصان متعهد این پالایشگاه در مدیریت کردن برنامه های تعمیراتی منتهی به برنامه‌ریزی اصولی و ایمن در بازه تعمیرات اساسی امسال شد.
 
وی عنوان کرد: همسو با استمرار و افزایش تولید گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی، این پالایشگاه با بررسی‌های دقیق کارشناسی توانست در بازه تعمیرات اساسی امسال، به جای دو ردیف گازی، سه ردیف گازی را در مدار تولید نگه‌ دارد که این رویداد در نوع خود بی سابقه بوده است. 
 
سعیدیان یادآور شد: شاخص‌های عملکردی تعمیرات و ثبت بیش از یکهزار و ٣٥٠ مجوز کار، نشان از انجام فعالیت در زمینه‌های تجهیزات دوار، مکانیک، بازرسی فنی، برق و ابزار دقیق دارد که در این مدت با موفقیت انجام شده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌های مهم این دوره از تعمیرات اساسی افزود: تمیزکاری و بازرسی تجهیزات ثابت در واحدهای تثبیت میعانات گازی و ردیف های گازی، تعمیرات اساسی کمپرسور Off-Gas، روزآمد کردن سیستم کمپرسور تبرید ردیف سوم گازی، روزآمد کردن سیستم PDCS، رفع نشتی از اتصالات، کالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیق و نصب فلومتر روی مسیر گاز به پتروشیمی گاز از مهمترین دستاوردهای این تعمیرات بوده است.
۱۲ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵
تعداد بازدید : ۴۲۲