ورود تجهیزات آلمانی پتروشیمی زنجان تا پایان پائیز

ورود تجهیزات آلمانی پتروشیمی زنجان تا پایان پائیز
مدیرعامل پتروشیمی زنجان گفت: نخستین بخش از تجهیزات خریداری شده این طرح تا پایان پاییز از آلمان وارد کشور می شود.
مدیرعامل پتروشیمی زنجان درگفتگو با خبرنگارنیپنا، با تاکید بر آمادگی این پتروشیمی برای آغاز مجدد فعالیت های اجرایی پس از تامین اعتبار ارزی، اظهار کرد: طرح اوره و آمونیاک زنجان بدون هیچ ابهام وریسکی آماده ادامه ساخت است.
محمدرضا مدیری افزود: مسایل بانکی پتروشیمی زنجان حل شده و هیچ بدهی معوق یا بزرگی به بانک ها ندارد. هم اکنون نیز درحال پیش بردن کار با بانک ملی برای اجرایی نمودن مصوبه هیئت دولت مبنی بر تامین منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی هستیم و با حمایتی که مدیران ارشد و کارشناسان بانک ملی از این طرح می کنند، امیدواریم این مسیر با سرعت بیشتری پیش برود. 
وی با اشاره به عقد قراردادها و انجام پرداخت های لازم، برای تامین آب، برق و گاز پتروشیمی زنجان، گفت: مناقصه برای اجرای لوله گذاری گاز از خط اصلی در حال برگزاری است.
مدیرعامل پتروشیمی زنجان افزود: مشکل تامین آب رفع شده و پتروشیمی زنجان از معدود پروژه هایی است که مشکل تامین آب ندارد.
وی با بیان این که مقدمات لازم برای ادامه احداث مسیر انتقال از سدی که آب پروژه و شهرک را تامین می کند، در دست اقدام است. گفت: از حدود ١٣ کیلومتر خط انتقال آب، تنها حدود ٤ کیلومتر باقی مانده است و مشکلات تحصیل اراضی برای تامین برق نیز حل شده و انتظار می رود عملیات اجرایی خط انتقال برق از ماه آتی، آغاز شود.
مدیرعامل پتروشیمی زنجان همچنین درمورد پیشرفت کار با تاکید براین که عمده کارهای مقدماتی انجام شده، تصریح کرد: عملیات اجرایی خطوط انتقال آغاز شده یا در حال آغاز شدن است و سفارش مابقی ماشین آلات نیز در حال پیگیری است اما از آن جا که پتروشیمی زنجان تا کنون 27 درصد پیشرفت کرده است، فعالیت همه ابعاد کارگاه منوط به آغاز فرایند خرید تجهیزات است. 
مدیری با ابراز امیدواری نسبت به اخذ اعتبار از صندوق توسعه ملی و سرعت بخشیدن به کارها، گفت: بر اساس قانون "حداکثر استفاده از توان تولید داخل" همه فعالان اقتصادی کشور علاقه مندند و تعهد دارند که از صنایع داخل حمایت و استفاده کنند. ما هم به سهم خود، فقط تجهیزاتی را که در داخل امکان تولید ندارند، وارد می کنیم.
وی گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک با تلاش های دولت مستقر و دولت های آتی صنعت داخل کشور بتواند بیش از 50 درصد از نیاز پروژه ها و مجتمع های پتروشیمی را به تجهیزات، تامین کند ولی هم اکنون در بخش تجهیزات بعید به نظر می رسد بتوان بیش از ٢٠ درصد از نیاز پتروشیمی را از داخل کشور تامین کرد.
مدیرعامل پتروشیمی زنجان با اشاره به این که حدود 50 درصد از سرمایه گذاری صرف خرید کالایا خدمات از عوامل داخلی اعم از کالا، ماشین آلات، مهندسی، نیروی انسانی و ... می شود، گفت: توان داخل پاسخگوی بیش از 20 تا 25 درصد تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی نیست.
۱۲ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۴۲۲