به تعویق افتادن فاز دوم طرح عظیم پتروشیمی پترورابغ عربستان

به تعویق افتادن فاز دوم طرح عظیم پتروشیمی پترورابغ عربستان
پترورابغ عربستان راه اندازی فاز دوم طرح توسعه این شرکت را به دلیل چالش های ساخت و ساز در این کشور یک سال به تعویق انداخت.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پتروشیمی پترورابغ عربستان سعودی روز پنجشنبه هشتم مهرماه اعلام کرد که راه اندازی تمامی واحدهای باقی مانده از فاز 2 طرح عظیم پتروشیمی این شرکت تا نیمه دوم سال 2017 میلادی به تعویق می افتد.
پیشتر قرار بود واحدهای یادشده تا پایان سال جاری میلادی در مدار تولید قرار گیرند. شرکت پترورابغ دلیل این تاخیر را چالش های پیش روی بازار ساخت و ساز (construction market) اعلام کرد.
به منظور تغذیه واحدهایی که در آینده به بهره برداری می رسند؛ این شرکت ظرفیت فرآوری گاز واحد کراکر موجود خود را تا 30 میلیون فوت مکعب در روز افزایش داد و به 125 میلیون فوت مکعب در روز رساند. 
واحد کراکر این شرکت در حال حاضر قادر به تولید سالانه یک میلیون و 600 هزار تن اتیلن در سال است که افزایش 300 هزار تنی را نسبت به ظرفیت سابق (یک میلیون و 300 هزار تن در سال) آن نشان می دهد.
پروژه رابغ 2 همچنین سالانه سه میلیون تن خوراک نفتای تولیدی توسط پالایشگاه این شرکت با ظرفیت 400 هزار بشکه در روز را به منظور تولید محصولات آروماتیکی شامل یک میلیون و 340 هزار تن پاراکسیلن، 420 هزار تن بنزن و دیگر محصولات صنایع پایین دستی مصرف می کند.
شرکت پترورابغ در حال حاضر مجتمع های تولید ایزوپروپیل بنزن (CUMENE) و فنول خود را که بخشی از این طرح عظیم پتروشیمی به شمار می روند؛ راه اندازی کرده است.
۱۲ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۴۳۲