پلی اتیلن مصر در راه جنوب اروپا

شرکت اتیلن و مشتقات مصر (اتیدکو) به تازگی از راه اندازی مجموعه پتروشیمی یک میلیارد و 900 میلیون دلاری خود در استان اسکندریه که قادر به تولید انواع محصولات پلی اتیلنی است، خبر داد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی یورو پلاست نیوز، این شرکت در شبه جزیره ایبریا (اسپانیا- پرتقال) دفتر فروش محصولات خود را راه اندازی کرد. 
این گزارش می افزاید: این مجموعه پتروشیمی مواد اولیه مورد نیاز بسیاری از صنایع پایین دستی مصر را تامین می کند و از طریق تولید داخلی اتکای این کشور به واردات را تا حد زیادی مرتفع می سازد.
گفتنی است که مجموعه جدید با ظرفیت تولید 460 هزار تن اتیلن در سال، شامل یک خط تولید پلی اتیلن سنگین (HDPE) با ظرفیت 200 هزار تن در سال و یک خط تولید سوئینگ (swing) پلی اتیلن سبک خطی/ پلیمرهای پلی اتیلن سنگین با ظرفیت 200 هزار تن در سال است. یک واحد تولید بوتادین نیز در این مجموعه پتروشیمی وجود دارد که از ظرفیتی معادل 20 هزار تن در سال برخوردار است.
شرکت اتیلن و مشتقات مصر تولیدکننده طیف وسیعی از محصولات پلاستیکی دارای کاربردهای متنوع شامل قالب گیری تزریقی (injection molding)، فیلم، قالب گیری دمشی (blow molding)، تولید لوله و قالب های چرخشی (rotational molding) است.
۱۳ مهر ۱۳۹۵ ۰۹:۵۳
تعداد بازدید : ۴۰۲