روس‌ها برای تحقق اهداف به هنگام توسعه‌ای میدان مشترک بدر عراق با ایران قول دادند

روس‌ها برای تحقق اهداف به هنگام توسعه‌ای میدان مشترک بدر عراق با ایران قول دادند
نماینده شرکت گازپروم روسیه در دیدار با مسولان عراقی قول داد بتوانند تا سال 2017 تولید میدان مشترک بدر عراق را به حداکثر ظرفیت پیش‌بینی شده برسانند و نفت آن را از طریق پایانه بصره صادر کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سرگیی کارفوف نماینده شرکت گازپروم روسیه با حضور در میدان مشترک نفتی بدر عراق روند توسعه آن را مثبت ارزیابی کرد.این میدان مشترک در خاک ایران آذر نامیده می‌شود.

وی در دیدار با مسولان عراقی این میدان قول داد بتوانند تا سال 2017 تولید آن را به حداکثر ظرفیت پیش‌بینی شده برسانند و نفت آن را از طریق پایانه بصره صادر کنند.

به گزارش فارس، این میدان نفتی مشترک درحالی در خاک عراق توسط روس‌ها توسعه داده می‌شود که هنوز ایران در قسمت مشترک خود هیچ اقدامی انجام نداده است.

روسیه 5 میلیارد دلار در این میدان سرمایه‌گذاری کرده و قرار است تا سال 2017 تولید نفت از این میدان را به روزانه 170 هزار بشکه برساند.

بر اساس این گزارش، در سال 2009 شرکت گاز پروم روسیه با انجام آزمایشات اکتشافی و عملیات لرزه‌نگاری میزان نفت موجود در این میدان را بیش از 2 میلیارد بشکه بیش بینی کرده بود. سپس دولت عراق با انجام مزایده‌ای که در آن شرکت‌های مختلف شرکت داشتند، حفاری و بهره‌برداری از این میدان بزرگ نفتی را به کنسرسیومی از شرکت گاز پروم روسیه (40 درصد)، کوگاز کره جنوبی (30 درصد)، پتروناس مالزی (20 درصد)، و شرکت نفت ترکیه( 10 درصد) واگذار کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت گازپروم روسیه تولید اولیه 15 هزار بشکه‌ای از این میدان را در سپتامبر 2014 آغاز کرد.

۱۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹
تعداد بازدید : ۵۱۵