کوچک‌ترین عضو اوپک با رکود اقتصادی روبروست

کوچک‌ترین عضو اوپک با رکود اقتصادی روبروست
اقتصاد کشور نفت خیز اکوادور در سه ماه دوم سال جاری میلادی ٢,٢ درصد کوچک شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کیتو، بانک مرکزی اکوادور، عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز دوشنبه اعلام کرد که رشد اقتصاد این کشور آمریکای جنوبی در سه ماه دوم سال ٢٠١٦ نسبت به دوره مشابه سال پیش (٢٠١٥) به علت کاهش صادرات غیرنفتی، منفی ٢,٢ درصد بوده است.

واحد پول اکوادور «دلار آمریکا» است و اقتصاد این کشور نیز به دلار آمریکا وابسته است. بالا رفتن ارزش دلار در سال جاری میلادی به صادرات موز، کاکائو، گل و ماهی اکوادور، آسیب زده است.

در بیانیه بانک مرکزی اکوادور آمده است که افزایش ذخایر بانکی، امید به بالارفتن مصرف و بهبود اندک قیمت های نفت، وضع اقتصاد این کشور تولید کننده نفت را در نیمه دوم سال جاری میلادی بهبود خواهد داد.

تولید کنونی نفت خام اکوادور به عنوان کوچک‎ترین عضو اوپک، حدود ٥٤٠ هزار بشکه در روز و مجموع ذخایر نفتی آن ٤ میلیارد بشکه است.

دیگو مارتینز، رئیس بانک مرکزی اکوادور در کیتو به خبرنگاران گفت: احتمال دارد این بانک به علت وجود امیدها و انتظارات بسیار مثبت برای سه ماهه های سوم و چهارم، پیش بینی رشد اقتصادی ١,٧ درصدی را برای سال جاری حفظ کند.

وی افزود: بخش نفت در سه ماه دوم سال جاری به علت افزایش پروژه های تازه تولید نفت، در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ٧,٤ درصد رشد کرده است.

به گفته مقام های اکوادور، تولید ناخالص داخلی این کشور در پی زمین لرزه ٧,٨ ریشتری آوریل سال جاری اکوادور که بیش از ٦٦٠ قربانی گرفت و سه میلیارد و ٣٤٤ میلیون دلار زیان بر جای گذاشت، ٠.٧ درصد کاهش خواهد یافت.

۱۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۵۰۷