به وزیر اقتصاد آلمان گفتیم ایران صرفاً به‌دنبال "اقتصاد اروپایی" نیست/ اذعان قائم‌مقام صدراعظم به قابلیت‌های بزرگ "اقتصاد ایران"

به وزیر اقتصاد آلمان گفتیم ایران صرفاً به‌دنبال "اقتصاد اروپایی" نیست/ اذعان قائم‌مقام صدراعظم به قابلیت‌های بزرگ "اقتصاد ایران"
وزیر اقتصاد با اشاره به دیدار روز گذشته خود با قائم‌مقام صدراعظم و وزیر امور اقتصادی آلمان گفت: به وزیر اقتصاد آلمان گفتیم که ایران ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در عرصه‌های مختلف اقتصادی داشته و صرفاً به‌دنبال اروپا و اقتصاد اروپایی نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی طیب‌نیا دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قائم‌مقام صدراعظم آلمان آمریکا را مانع اصلی ارتباط اقتصاد ایران با اقتصاد کشورهای اروپایی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه جلسه روز گذشته با قائم‌مقام صدراعظم آلمان جلسه مثبتی بوده است، خاطرنشان کرد: در این جلسه وزیر اقتصاد آلمان برای همکاری و مشارکت با جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده است.

وزیر امور اقتصاد و امور دارایی افزود: در این جلسه به قائم‌مقام صدراعظم آلمان اعلام کردیم که ایران کشور بزرگی است و در گذشته تمدن‌ساز بوده و در آینده نیز پیشتاز رشد اقتصادی در عرصه‌های بین‌المللی است. همچنین به وزیر اقتصاد آلمان گفتیم که ایران ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در عرصه‌های مختلف اقتصادی دارد و صرفاً به‌دنبال اروپا و اقتصاد اروپایی نیست.

طیب‌نیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران افزایش سرمایه‌گذاری و صادرات را در همه سطوح دنبال می‌کند، ادامه داد: در این نشست قائم‌مقام صدراعظم آلمان با اذعان به قابلیت‌های بزرگ اقتصاد جمهوری اسلامی ایران برای همراهی کامل با ایران اعلام آمادگی کرد و مشکل اصلی را در این زمینه از ناحیه آمریکا عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در این نشست با علم کامل بر اینکه ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده و منتظر اجرای کامل تعهدات از سوی طرف مقابل است، مقرر شد تا برای حل این مشکلات از ظرفیت کشورهای اروپایی استفاده شود.

۱۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۳۶۳