ایران توان افزایش تولید نفت را دارد

ایران توان افزایش تولید نفت را دارد
مدیر عامل پیشین انی اعلام کرد ایران به احتمال زیاد می تواند در کوتاه مدت تولید نفت خود را به حدود ٤,٢ میلیون بشکه در روز برساند.

به گزارش شبکه بلومبرگ، پائولو اسکارونی، مدیر عامل پیشین شرکت انی ایتالیا، دیروز (دوشنبه ١٢ مهر ماه) اعلام کرد ایران به احتمال زیاد می‎تواند تولید نفت خود را به زودی به ٤,١ میلیون تا ٤.٢ میلیون بشکه در روز برساند.

وی همچنین اعلام کرد ایران در آینده می‎تواند تولید خود را به فراتر از ٤,٢ میلیون بشکه در روز نیز برساند، اما این مسئله به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

مدیر عامل پیشین انی گفت: در مقطعی در گذشته، ایران روزانه ٦ میلیون بشکه نفت تولید می‎کرد، پس آنها ظرفیت این کار را دارند اما رسیدن به آنجا، به زمان نیاز دارد.

اسکارونی که اکنون نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مشاوره روتشیلد است، همچنین با اشاره به توافق اخیر اوپک در الجزایر، گفت: به نظر من، در واقع تحولی بزرگ در راهبرد رخ داده است و شاهد تغییر رویکرد هم از سوی عربستان، ایران و عراق هستیم که بزرگترین بازیگران درون اوپک به شمار می‎آیند.

وی افزود: به یاد بیاوریم که زمانی برخی کشورها می‎گفتند حتی قیمت نفت در سطح ٢٠ دلار برایشان مطلوب است، اما اکنون حتی ٤٥ دلار هم به اندازه کافی مطلوب نیست.

این مدیر ایتالیایی همچنین اعلام کرد بعید است که در ١٨ تا ٢٤ ماه آینده قیمت نفت از ٥٥ دلار فراتر رود، اما به احتمال زیاد در بازه ٥٠ تا ٥٥ دلار باقی می‎ماند، زیرا همه چنین چیزی را می خواهند.

۱۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۳۹
تعداد بازدید : ۴۵۲