ایران به بی پی میعانات گازی فروخت

ایران به بی پی میعانات گازی فروخت
شرکت ملی نفت ایران برای اولین بار از زمان لغو تحریم ها در ماه ژانویه، به شرکت بی پی میعانات گازی فروخته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، شرکت ملی نفت ایران برای اولین بار از زمان لغو تحریم ها در ماه ژانویه، به شرکت بی پی میعانات گازی فروخته است. این معامله نشان دهنده ظهور مجدد ایران به عنوان یکی از مهمترین عرضه کنندگان نفت خام و میعانات گازی در جهان است.

یک مقام آگاه در شرکت ملی نفت ایران که نخواست نامش فاش شود گفت، این شرکت مقادیری میعانات تولیدی از پارس جنوبی را برای بارگیری در ماه های سپتامبر و اکتبر به شرکت بی پی عرضه خواهد کرد. وی افزود، این محموله ها یا در پالایشگاه های خود شرکت بی پی استفاده خواهند شد یا اینکه مجددا به دیگر استفاده کنندگان فروخته خواهند شد.

سخنگوی شرکت انگلیسی بی پی از اظهارنظر در خصوص این معامله خودداری کرد.

این معامله گام مهمی برای ایران به شمار می رود که در اوایل سال جاری میلادی از تحریم های غرب رها شده و قصد دارد سهم قبلی خود در بازار جهانی انرژی را باز پس بگیرد. ایران همچنین می خواهد به منظور افزایش کیفیت سوخت مورد استفاده در بازار داخلی خود و قطع وابستگی خود به واردات فراورده های نفتی، صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی خود را ارتقا دهد.

ایران همچنین در حال همکاری با شرکت های تجاری نظیر ترافیگورا است که در ماه ژوئن به منظور گسترش بازار نفت ایران یک محموله نفتی را به پالایشگاه های بخش خصوصی چین فروخت . رویال داچ شل هم در ماه جولای یک محموله نفت خام از ایران خریداری کرده بود. شرکت توتال فرانسه نیز اولین شرکت مهم نفتی بود که پس از تحریم ها در ماه فوریه خرید نفت از ایران را از سر گرفت.

۱۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۲۴
تعداد بازدید : ۴۱۰