تاکنون 100 میلیون دلار از محل صادرات MEG ارزآوری کرده ایم

تاکنون 100 میلیون دلار از محل صادرات MEG ارزآوری کرده ایم
جوکار، مجموع تولید واحد MEG این مجتمع پتروشیمی را از زمان راه اندازی تاکنون 230 هزار تن اعلام کرد و از آمادگی کامل برای برگزاری مراسم رسمی افتتاح خبر داد.

غلامرضا جوکار مدیر عامل شرکت پتروشیمی مروارید در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نیپنا؛ با بیان اینکه واحد MEG این مجتمع از در دی ماه سال گذشته در مدار تولید قرار داد، افزود: مجموع تولید این واحد از دی ماه سال گذشته تا شهریور ماه امسال 230 هزار تن بوده است که از این میزان 170 هزار تن تاکنون به بازارهای خارجی از جمله کشورهای هند و چین صادر شده است.

وی در خصوص مجموع تولید پتروشیمی مروارید در سالجاری اظهار کرد:  مجموع تولید این مجتمع در شش ماهه نخست امسال 185 هزار تن بوده است که  در حدود 15 هزار تن  آن در بازار داخلی کشور عرضه شد.

مدیرعامل پتروشیمی مروارید در ادامه با تاکید بر آمادگی این مجتمع پتروشیمی جهت افزایش ظرفیت تولید خود تا سقف 350 هزار تن در سال، گفت: درصورت تامین خوراک لازم و نیاز بازار،  ظرفیت تولید واحد ام.ای.جی. را می توان با هدف صادرات تا 350 هزارتن در سال افزایش داد.

جوکار، درمورد نایاز بازار داخل به MEG ،تصریح کرد: در حال حاضر 4 تولید کننده MEG در بازار کشور وجود دارد که تامین کننده نیاز بازار داخل هستند، با این وجود به صورت ماهانه در حدود 2 تا 3 هزارتن از محصول MEG مروارید  به بازار داخلی تزریق می شود.

به گفته غلامرضا جوکار پالایشگاههای پارس جنوبی، فومن شیمی از مشتریان MEG مروارید هستند.

مدیرعامل پتروشیمی مروارید در ادامه در خصوص برنامه ها و بازارهای صادراتی این مجتمع پتروشیمی، گفت:در حال حاضر هند و چین بازار های اصلی خارجی این شرکت پتروشیمی است، اما در صورت قیمت مناسب در بازارهای اروپایی،  MEG مروارید این بازارها را نیز تسخیر خواهد کرد.

وی با تاکید بر رقابتی بودن محصول MEGپتروشیمی مروارید در مقایسه با این نوع محصول در بازارهای رقابتی، گفت: کیفیت محصول تولیدی در پتروشیمی مروارید از  مشخصه های مورد نیاز بازار بالاتر است.

مدیرعامل پتروشیمی مروارید درمورد ارزآوری این واحد نیز تصریح کرد: با وجود کاهش قیمت ها، در سال جاری با توجه به میزان تولید،100 میلیون دلار ارزآوری داشته ایم.

جوکار یادآور شد: ارزآوری پیش بینی شده هنگامی که قیمت محصولات بالاتر بود، برای تولید سالانه 550 هزارتن محصول، 500 میلیون دلار بود.

وی  درمورد خوراک مورد نیاز واحد ام.ای.جی. مروارید نیز گفت: خوراک اتیلن دریافتی مروارید، محدود است؛ درحالی که اتان دریافتی باید ساعتی 84 تن باشد، در سال جاری نتوانستیم بیش از 65 تن در ساعت، اتان دریافت کنیم.

جوکار  ادامه داد: درحال حاضر نیزبا توجه به نوسانات فازها، بیشتر از 40 تن نمی توانیم خوراک دریافت کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی مروارید با ابراز امیدواری نسبت به نبود مشکل تامین گاز در زمستان پیش رو، به ویژگی بارز واحد اشاره کرد و گفت:واحد MEG بدون حضور خارجی ها و با بهره گیری از متخصصان داخلی و نیروهای جوان راه اندازی شد.

۱۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱
تعداد بازدید : ۵۸۳