اتاق مشترک بازرگانی ایران و ژاپن تشکیل می‌شود

اتاق مشترک بازرگانی ایران و ژاپن تشکیل می‌شود
فرآیند تاسیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ژاپن با توجه به موافقت هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، آغاز شد.

به گزارش شانا، فرآیند عضوگیری اتاق مشترک ایران و ژاپن برای برگزاری نخستین مجمع عمومی و انتخاب هیئت مدیره آغاز شد، پس از این که فعالان بخش خصوصی درخواست تشکیل اتاق مشترک شدند را ارائه دادند و تصویب شد در هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران به جریان افتاده است.

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در حاشیه سفر خود به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، در دیدار با خست وزیر ژاپن با ابراز خرسندی از توسعه روابط تهران - توکیو در سال‌های اخیر، عنوان کرد: پسابرجام فرصت مناسبی برای رساندن سطح همکاری‌های ٢ کشور به شرایط مطلوب است.

رئیس جمهوری افزود: برای تسریع در اجرای توافق‌های بانکی و اعتباری، نیازمند تلاش مشترک هستیم و ضروری است بانک‌های ژاپنی برای تامین نیازهای مربوط به مناسبات اقتصادی فعال شوند.

نخست وزیر ژاپن نیز در آن دیدار با ابراز خرسندی از دیدار دوباره با رئیس جمهوری گفت: ژاپن قدردان رویکرد ایران در تعامل سازنده با جامعه بین‌المللی است و در جهت توسعه مناسبات در حوزه‌های متنوع تلاش می‌کند.

عباس عراقچی، معاون وزیر امورخارجه نیز چندی پیش در مورد همکاری‌های ٢ کشور ایران و ژاپن گفت: ایران از ژاپن به دلیل تخصیص خط اعتباری ١٠ میلیارد دلاری قدردانی می‌کند و ما مطمئن هستیم که این اقدام ژاپن سبب شکوفایی روابط مالی ٢ کشور می شود.

۱۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۸
تعداد بازدید : ۵۴۶