اراده دولت‌های ایران و مالزی گسترش همکاری‌هاست

اراده دولت‌های ایران و مالزی گسترش همکاری‌هاست
رئیس جمهوری گفت: اراده دولت‌های ایران و مالزی ایجاد رابطه‌ای نزدیکتر و توسعه همکاری‌هاست و باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در ٢ کشور برای تحقق سریعتر این هدف بهره گرفت.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، ١٧ مهرماه) در دیدار با پاندیکار امین، رئیس مجلس نمایندگان مالزی گفت: تهران و کوالالامپور مصمم هستند سطح روابط خود را در مرحله نخست به سطح دوره قبل از تحریم‌ها بازگردانده و در مرحله بعدی نیز به‌سرعت میزان مبادلات خود را به ٢ برابر افزایش دهند، حمایت و تقویت همکاری‌های پارلمانی نیز این روند را شتاب می بخشد.

رئیس جمهوری با بیان این که آماده ایجاد روابط هرچه بهتر بین ٢ دولت هستیم، افزود: توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، علمی و پارلمانی به نفع ٢ ملت ایران، مالزی و منطقه است.

وی به شرایط منطقه و جهان اسلام اشاره و تصریح کرد: مسئولیت دینی، اخلاقی و انسانی ما برای ایجاد وحدت در جهان اسلام در شرایط کنونی مضاعف است و ایران و مالزی به عنوان ٢ کشور بزرگ جهان اسلام، می‌توانند با هماهنگی بیشتر به حل و فصل مشکلات مسلمانان کمک کنند.

روحانی با تاکید بر ضرورت تقویت پایه‌های همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان همه ادیان و مذاهب عنوان کرد: برای تقویت ثبات و امنیت در کشورها، راهی جز بالابردن مدارا نیست و اساس دین اسلام بر این است که مشترکات را افزایش داده و از اختلاف و تفرقه پرهیز شود.

پاندیکار امین، رئیس مجلس نمایندگان مالزی نیز در این دیدار تاکید کرد: مجلس مالزی از توسعه و تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌ها حمایت می‌کند.

وی با قدردانی از مذاکرات سازنده سران ٢ کشور در مسیر توسعه همکاری‌ها، گفت: هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط تهران - کوالالامپور وجود ندارد و همکاری‌های بانکی میان ٢ کشور می‌تواند به این روابط شتاب بخشد.

رئیس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به سفرهای متعدد خود به تهران افزود: پارلمان‌های ایران و مالزی بدون تردید پشتیبان خوبی برای تعمیق و توسعه روابط ٢ کشور هستند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دومین مقصد از سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا ظهر دیروز (جمعه، ١٦ مهرماه) به وقت محلی در راس یک هیئت سیاسی و اقتصادی وارد فرودگاه کوالالامپور شد و از سوی نخست وزیر این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

۱۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۵۱
تعداد بازدید : ۵۲۶