سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری چینی ها در میادین نفتی آزادگان و یادآوران

سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری چینی ها در میادین نفتی آزادگان و یادآوران
وزیر نفت از سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری چینی ها برای توسعه میادین نفتی آزادگان شمالی و جنوبی و یادآوران با هدف تولید روزانه 700 هزار بشکه نفت خام خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'رستم قاسمی' روز یکشنبه در بازدید از شرکت پتروپارس درباره روند اجرای طرح توسعه میدان آزادگان شمالی و جنوبی گفت: پس از 10 تا 15 سال مذاکره با طرف چینی، توافق هایی برای توسعه میدان آزادگان و یادآوران حاصل شد و چینی ها هم اکنون فعالیت اجرایی خود را به ارزش 20 میلیارد دلار در این میدان ها آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 20 دستگاه حفاری در میدان های آزادگان و یادآوران مستقر و برنامه ریزی برای تولید روزانه 700 هزار بشکه نفت انجام شده است.

وی با بیان این که، در چند ماه گذشته قرارداد توسعه 12 میدان جدید منعقد شده است، گفت: توسعه برخی میادین از جمله میدان های نفتی آذر و چنگوله نیز آغاز شده است.

قاسمی با اشاره به این که، برای توسعه میدان های دارخوین و منصوری و توسعه میادین دریایی و همچنین توسعه میدان فرزاد A اقداماتی انجام شده است افزود: باید هر چه سریع تر اقدامات لازم برای توسعه میدان های دیگر از جمله فرزاد B، اسفندیار و دیگر میادین مشترک آغاز شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که پروژه های پارس جنوبی را یک ماه زودتر از زمان مقرر انجام دهیم، ماهانه سه میلیارد دلار درآمد ارزی نصیب کشور خواهد شد.

۲۵ تیر ۱۳۹۱ ۰۰:۱۷
تعداد بازدید : ۹۸۳