سازمان توسعه تجارت آماده ارائه مشوق‌های صادراتی است

سازمان توسعه تجارت آماده ارائه مشوق‌های صادراتی است
معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت از پرداخت مشوق‌های صادراتی در صورت تامین منابع مالی خبر داد و گفت: همه اقدام‌ها در این باره انجام شده و فقط تامین منابع مالی باقی مانده است.

به گزارش شانا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی، معاون توسعه صادرات این سازمان، درباره اجرای طرح مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان نمونه، گفت: برای اجرای طرح مشوق‌های صادراتی همچنان مشکل تامین منابع مالی مطرح است، زیرا مشوق‌‌های صادراتی، جوایز صادراتی و کمک‌هایی از این قبیل نیاز به یک تامین مالی دارد.

وی با اشاره به این که سازمان توسعه تجارت زمینه را برای اجرای این طرح‌ها فراهم کرده است، افزود: سرفصل‌ها تعریف شده، تنها تامین مالی آن باقی مانده است، البته بحث‌هایی برای تامین منابع مالی از محل پول‌های آزاد شده ایران و یا دیگر منابع مطرح شده و در این زمینه قول‌هایی نیز به ما داده شده است تا با استفاده از این منابع، مطالبات صادرکنندگان را پرداخت کنیم.

مودودی با بیان این که امیدواریم خبر خوش بیستمین سال برگزاری روز ملی صادرات، اختصاص بودجه برای پرداخت مشوق های صادراتی باشد، تصریح کرد: قول‌هایی داده شده که تا ٢٩ مهرماه این منابع مالی تامین شود، ضمن این که در سازمان توسعه تجارت همه کارها مانند موافقت‌نامه سازمان مدیریت، بانک‌ها و غیره انجام و شیوه‌نامه پرداخت مشوق‌ها نیز تهیه شده است.

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت به شاخص‌های تاثیرگذار در انتخاب صادرکنندگان نمونه اشاره و عنوان کرد: حجم صادرات، برندسازی، حضور در بازارهای هدف، رعایت استانداردها، برنامه توسعه بازار و ارزش افزوده هر گروه کالایی از جمله شاخص‌های ارزیابی ماست که بر اساس آن‌ها شرکت‌ها ارزیابی می‌شوند و شرکت‌های برگزیده در بیستمین سالروز ملی صادرات معرفی خواهند شد.

وی با بیان این که خوش حساب بودن در بانک‌ها و رشد ١٠ درصدی صادرات از دیگر ویژگی‌های یک صادرکننده نمونه است، گفت: کارگروه، تمامی جوانب را می‌سنجد و از میان آن‌ها صادرکنندگان نمونه انتخاب می‌شوند.

بیستمین سالروز ملی صادرات امسال مانند سال‌های گذشته ٢٩ مهرماه با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی در محل سال اجلاس سران برگزار می‌شود و از پیشتازان صادراتی کشور با عنوان صادرکنندگان ممتاز و نمونه تجلیل خواهد شد.

۱۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴
تعداد بازدید : ۵۵۱