نخستین پارک پلی ‌استایرن افتتاح می شود

فاز یک نخستین پارک پلی ‌استایرن کشور تا دو ماه آینده در عسلویه افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی محمد بساق زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: نخستین پارک پلی استایرن ایران دارای ۶ واحد بوده که دو واحد آن شامل مجتمع آرمان انتخاب و تخت جمشید پارس از پیشرفت بالای ۹۸ درصدی برخوردارند.

به گفته وی، دیگر واحدهای پارک پلی استایرن هم در دو سال آینده به بهره برداری می رسند.

وی، هدف‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی را در ایجاد پارک‌های صنعتی، تکمیل زنجیره تولید اعلام کرد و گفت: در این صورت قیمت تمام شده محصول به حداقل می رسد و افزون بر آن، امکان تنوع تولید محصولات مختلف را در یک مکان فراهم خواهد ساخت.

بساق زاده افزود: سایر واحدهای پارک پلی استایرن عسلویه شامل پتروشیمی صدف از پیشرفت ۴۰ درصدی، پتروشیمی جم پیشرفت ۳۰ تا ۳۵ درصدی و دالاهو هم از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردارند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: با تکمیل پارک‌های صنعتی، در صورت تکمیل زنجیره تولید شاهد ارزش افزوده بیشتری خواهیم بود.

وی با اشاره به تولید بنزن در شرکت پتروشیمی نوری و تولید اتیلن در شرکت آریاساسول گفت: اتیلن و بنزن در پتروشیمی پارس به اتیل بنزن و سپس به استایرن منومر تبدیل می شود که بخشی در داخل و بخشی هم روانه بازارهای صادراتی می شود.

بساق زاده عنوان کرد: در جهت تامین کمبود منواستایرن در آینده و تکمیل زنجیره تولید، مجتمع پتروشیمی کیان هم برای تولید مونواستایرن برنامه ریزی شده است.

۱۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۴۳۱