جایگاه ایران در اوپک بهبود یافت

جایگاه ایران در اوپک بهبود یافت
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی تلاش‌های ایران در نشست اخیر اعضای اوپک در الجزایر، جایگاه و اعتبار ایران در این سازمان بین المللی بهبود یافت.
محمدرضا بادامچی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره دولت یازدهم برای احیای سهم از دست رفته ایران در بازارهای جهانی نفت خام بازار نفت ایران و افزایش سطح تولید و صادرات این کالای راهبردی اظهار کرد: برنامه پس‌گرفتن سهم ایران در بازار جهانی نفت، سازنده و مثبت ارزیابی می‌شود.

نماینده تهران افزود: بخشی از بودجه کشور به درآمدهای نفتی وابسته است. ازاین‌رو، بهبود وضع صادرات نفت بر اقتصاد کشور اثر مثبت خواهد گذاشت.
بادامچی گفت: با افزایش توان نفتی، قدرت ایران در مجامع بین‌المللی حوزه انرژی افزایش می یابد.

نماینده تهران، اقدام‌های ایران را در نشست اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در الجزایر سبب بهبود جایگاه و اعتبار ایران در این سازمان بین المللی دانست.
این نماینده مجلس افزود: انتظار می‌رود موانع پیش‌روی تولید فرآورده‌های نفتی برطرف شود تا ایران بتواند صادرات فرآورده را جایگزین صادرات مواد اولیه کند.

بادامچی افزود: با اصلاح رویه‌ها، وضع سرمایه‌گذاری برای تولید فرآورده نیز بهبود خواهد یافت.

این نماینده مجلس دهم گفت: انتقال فناوری برای نوسازی تأسیسات صنعت نفت مانند پالایشگاه‌ها ضروری است، زیرا در دولت گذشته ایران دچار محدودیت در انتقال فناوری شد.
وی گفت: هم‌اکنون انتقال فناوری در فهرست کارهای زیربنای صنعت نفت به‌ویژه برای میدان‌های مشترک قرار دارد.
۱۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۴۸
تعداد بازدید : ۴۳۰