امضای تفاهم نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با سوجیتز ژاپن

امضای تفاهم نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با سوجیتز ژاپن
تفاهم نامه امکان سنجی شیوه های سرمایه گذاری در زنجیره ای از پروژه های پتروشیمی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ژاپنی سوجیتز عصر امروز (شنبه 17 مهر ماه) امضاء شد.
حسین علیمراد مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو ی اختصاصی با خبرنگار نیپنا؛ گفت: حضور و سرمایه گذاری شرکت سوجیتز در پروژه های پتروشیمی ایران برای ما بسیار مهم است و با وجود اینکه در این تفاهم نامه، مدت تحقیقات برای شرکت سوجیتز 6 ماه تعیین شده است، اما امیدواریم هر چه سریعتر امکان سرمایه گذاری مستقیم در زنجیره پروپیلن و پلی پروپیلن فراهم شود. 
وی تاکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاری سوجیتز در پروژه های مختلف استقبال می کند و برای تسهیل سرمایه گذاری این شرکت تلاش می کند تا امکانات لازم برای تحقیقات آن فراهم شود.
همچنین در حاشیه این مراسم، ماسارو ساتو نماینده ارشد شرکت نفت، گاز و انرژی سوجیتز ضمن بیان تاریخچه ای از سطح همکاری های بین ایران و شرکت متبوع خود از سال های قبل از انقلاب تاکنون، گفت: سوجیتز در گذشته تنها شرکتی ژاپنی بود که در صنعت انرژی ایران سرمایه گذاری کرده بود و امیدواریم با همکاری های آینده و افزایش تولیدات سطح روابط دو طرف افزایش یابد.
وی با ابراز خرسندی از همکاری جدید شرکت خود با طرف ایرانی، افزود: ما در ایران به دنبال فرصت های سرمایه گذاری برای تامین متانول هستیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه یک پروژه مهم با شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجرا کنیم. 
وی خاطر نشان کرد: هدف ما در صنعت پتروشیمی ایران ، همکاری های کوتاه مدت و تامین اهداف میان مدت و بلند مدت است و برای تاسیس یک پروژه بزرگ پتروشیمی در ایران نیازمند حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستیم.
در پایان مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن بیان دیدگاه های خود در مورد این توافق نامه گفت: از علاقمندی شرکت سوجیتز برای سرمایه گذاری در شرکت ملی صنایع پتروشیمی خوشحال هستیم و امیدواریم با امضای این توافق نامه فصل جدیدی از همکاری های ایران با شرکت سوجیتز فراهم شود و این همکاری منجر به توسعه پروژه های پتروشیمی در ایران شود. 
وی در ادامه افزود: انتظار داریم طرف ژاپنی هر چه سریع تر فعالیت خود را در ایران آغاز کند تا در فرصت کوتاه تری قرارداد همکاری نهایی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت سوجیتز امضا شود.
۱۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۶:۰۹
تعداد بازدید : ۴۱۲