مذاکرات برای افزایش حجم سوآپ نفت از ایران ادامه دارد

مذاکرات برای افزایش حجم سوآپ نفت از ایران ادامه دارد
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ادامه مذاکرات امور بین الملل این شرکت با متقاضیان سوآپ نفت از ایران خبر داد و گفت: در زمان حاضر سوآپ (معاوضه) نفت خام متوقف نشده و درحد محدودی در حال انجام است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت وانرژی، 'احمد قلعه بانی' تاکید کرد: به دلیل وجود تاسیسات و زیرساخت های لازم برای انجام عملیات سوآپ، شرکت ملی نفت ایران همواره آمادگی مشارکت با متقاضیان را در این زمینه دارد.

وی درباره میزان سوآپ نفت از ایران گفت: میزان سوآپ در زمان های متفاوت به دلیل تغییر شرایط ممکن است کم یا زیاد شود.

به گفته قلعه بانی در زمان حاضر نرخ هر بشکه سوآپ نفت خام از طریق ایران حداقل 4 دلار است.

پیشتر نیز 'سید پیروز موسوی'، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در ظرفیت انجام عملیات سوآپ در این شرکت را 150 هزار بشکه اعلام کرده و گفته بود: پس از یک دوره توقف کوتاه مدت در سوآپ نفت خام، قراردادهای جدیدی را برای آن منعقد کرده ایم.

وی با بیان این که میزان سوآپ نفت خام در اوایل سال جاری نزدیک به 20 هزار بشکه در روز بوده است، تاکید کرد: به دلایل مختلف این رقم در روزهای مختلف سال دچار تغییر می شود.

موسوی همچنین به آمادگی شرکت پایانه های نفتی ایران درهمسویی با سیاست های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران مبنی بر افزایش عملیات سوآپ نفت خام اشاره کرده و گفته بود این شرکت در هر مقطه زمانی به دلیل داشتن زیرساخت ها و امکانات لازم در شمال کشور، آماده انجام سوآپ نفت خام است.

۲۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۱:۲۶
تعداد بازدید : ۹۸۷