ژاپن به دنبال اهداف میان مدت و بلند مدت در صنعت پتروشیمی ایران است

ژاپن به دنبال اهداف میان مدت و بلند مدت در صنعت پتروشیمی ایران است
نماینده ارشد شرکت سوجیتز ژاپن از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت شرکت های ژاپنی در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.
ماسارو ساتو نماینده ارشد نفت، گاز و انرژی شرکت سوجیتز در گفتگو با خبرنگار نیپنا ،در رابطه با اهداف این شرکت برای همکاری با پروژه های صنعت پتروشیمی ایران گفت: ما امیدواریم با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، یک مجتمع تولیدی در عسلویه احداث کنیم.
ساتو در مورد علت سرمایه گذاری شرکت ژاپنی در ایران،گفت: ما در حال حاضر در بیش از 50 کشور جهان در زمینه تولید محصولات پتروشیمی و انرژی سرمایه گذاری کرده ایم. ایران با توجه به منابع گسترده طبیعی و دانش و توان تخصصی، سرمایه گذاری و دستیابی به اهداف شرکت را تسهیل می کند. 
نماینده ارشد شرکت سوجیتز در مورد میزان سرمایه گذاری این شرکت در ایران گفت: در حال حاضر نمی توانم میزان دقیقی از سرمایه گذاری شرکت سوجیتز اعلام کنم اما بعد از انجام تحقیقات کارشناسی در پروژه های پتروشیمی ایران و امکان سنجی پروژه های آینده در مدت تعیین شده 6 ماه می توانیم در مورد میزان سرمایه گذاری در ایران اظهارنظر کنیم.
وی در ادامه افزود: شرکتهای خارجی زیادی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران ابراز علاقمندی کرده اند و امیدواریم بعد از امضای این تفاهم نامه همکاری بین صنعت پتروشیمی ایران و ژاپن توسعه یابد و در پروژه های پتروشیمی ایران حضور پر رنگی داشته باشیم. ایران از دانش بالایی در صنعت برخوردار است و ما می توانیم از این دانش، توان و منابع طبیعی برای گسترش همکاری ها استفاده کنیم و به آینده این تفاهم نامه بسیار امیدوار و خوشبین هستیم.
گفتنی است، روز گذشته طی مراسمی با حضور مهندس شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تفاهم نامه ای در قالب مطالعات فنی – اقتصادی با شرکت سوجیتز ژاپن به امضاء طرفین رسید.
۱۸ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰
تعداد بازدید : ۵۳۳