مذاکره با شرکت های آلمانی ادامه دارد

مذاکره با شرکت های آلمانی ادامه دارد
مذاکره با شرکت های آلمانی علاقه مند به حضور در صنعت پتروشیمی ایران همچنان ادامه دارد و این شرکت ها خواهان حضور فعال در کشورمان هستند.
به گزارش خبرنگار نیپنا، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرد: درسفر هفته گذشته وزیر اقتصاد آلمان به ایران در جریان مذاکره با خانم سایپرس معاون وزارت اقتصاد این کشور، نحوه حضور شرکت های آلمانی در صنعت پتروشیمی ایران مورد مذاکره و بررسی قرار گرفت.
مرضیه شاهدایی افزود: شرکت هایی مانند بی اس اف، لینده و ایرلیکوئید به همراه چند شرکت دیگر در حال نهایی کردن نحوه حضور و سرمایه گذاری درطرح ها و مجتمع های پتروشیمی هستند.
شاهدایی در خصوص علت طولانی شدن فرایند مذاکره تا حضور شرکت های خارجی از جمله آلمانی در صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: مشکلات فنی دلیل حضور شرکت های خارجی در ایران نیست، بلکه وجود برخی مسائل بانکی، از جمله مباحث مربوط به نقل و انتقال پول از موانع موجود است که امید است هرچه زود تر این مشکلات مرتفع شود.
وی گفت: مذاکره با شرکت های آلمانی با سایر شرکت های خارجی علاقمند در صنعت پتروشیمی ایران اندکی متفاوت است. به عبارتی شرکت آلمانی بسیار علاقمند هستند که مطالعات فنی و اقتصادی خود را بدون امضای تفاهم نامه ای انجام دهند .
۱۸ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۳۹۸