بهبود فرآیند برداشت نفت و گاز از مخازن اصل راهبردی است

بهبود فرآیند برداشت نفت و گاز از مخازن اصل راهبردی است
عضو کمیسیون صنایع و معادن، افزایش ضریب بازیافت از میدان‌های نفتی را بهینه سازی در برداشت نفت خام ارزیابی کرد و گفت: بهبود فرایند تولید و مصرف انرژی اصل راهبردی است.

غلام محمد زارعی درباره اهمیت ازدیاد برداشت از میدان‎های نفتی ایران به خبرنگار شانا گفت: ازدیاد برداشت نفت خام از میدان‌های قدیمی ایران از اولویت‏‎های اصلی صنعت نفت و گاز ایران به شمار می آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: برای اجرای مطلوب پروژه‎های افزایش ضریب بازیافت از مخازن قدیمی باید تلاش کرد، زیرا ارتقای یک درصدی ضریب بازیافت از مخازن قدیمی،تولید نفت خام و در پی آن درآمدی بیشتری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

این نماینده مجلس دهم بهینه سازی در مصرف انرژی و سوخت را یک اصل راهبردی دانست، بنابراین، باید برای تحقق این هدف از فناوری‎های روزآمد دنیا بهره مند شد.

وی افزود: سرمایه گذاری مطلوب و استفاده از فناوری‎ های نو از لازمه‎های تحقق اهداف ازدیاد برداشت از مخازن قدیمی و توسعه میدان‎ها و ذخایر جدید است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت به تازگی، محور و هدف اصلی صنعت نفت در اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی را ازدیاد برداشت از مخازن عنوان کرد و گفت: امیدوارم این هدف به یک خواست ملی بدل شود.

وزیر نفت از همه به‌ویژه رسانه‌ها خواست موضوع ضرورت ازدیاد برداشت را مورد توجه قرار دهند.

۱۹ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۲۳
تعداد بازدید : ۳۸۸