زمینه‌های زیادی برای همکاری‌ دوجانبه ایران و فرانسه وجود دارد

زمینه‌های زیادی برای همکاری‌ دوجانبه ایران و فرانسه وجود دارد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هرچند زمینه‌های زیادی برای همکاری‌های دوجانبه میان ایران و فرانسه وجود دارد، اما طرف‌های اروپایی باید به تعهدات خود در چهارچوب برجام عمل کنند و روابط کارگزاری با بانک‌های بزرگ نیز هرچه سریعتر عملیاتی شود.

به گزارش شانا به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی طیب نیا در دیدار با وزیر اقتصاد، دارایی و صنعت فرانسه در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی، با اشاره به اراده جدی ایران برای گسترش روابط با کشورهای اروپایی گفت: طرف‌های اروپایی باید به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کنند و روابط کارگزاری با بانک‌های بزرگ نیز هرچه سریعتر عملیاتی شود، زیرا توسعه تجارت و همکاری‌های اقتصادی بدون این موضوع میسر نخواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به دستاوردهای دولت در حوزه کاهش اتکا به درآمدهای نفتی، سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف، ایجاد ثبات و رشد اقتصادی مثبت اشاره کرد و افزود: زمینه‌های زیادی برای همکاری‌های دوجانبه ایران و فرانسه وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های که آمریکا ایجاد کرده است، کشورهای بزرگی همچون فرانسه می‌توانند در رفع موانع که منافع همه کشورها را در پی دارد موثر باشند.

میشل ساپین، وزیر اقتصاد، دارایی و صنعت فرانسه نیز در این دیدار اعلام کرد: همکاری‌های ما با ایران شامل همکاری در حوزه‌های خودرو، نفت و گاز و حمل و نقل هوایی است و تمایل خود را جهت گسترش بیشتر همکاری‌ها اعلام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برای گسترش همکاری‌ها، ارتقا روابط و افزایش جریان سرمایه میان ٢ کشور حائز اهمیت است.

میشل ساپین تصریح کرد: در حوزه بانکی نیز به منظور گسترش همکاری‌ها در حال رایزنی و فشار به آمریکا هستیم، ما و دیگر کشورهای اروپایی برای حل این موضوع بسیار مصمم خواهیم بود.

وزیر اقتصاد فرانسه افزود: امیدواریم همانگونه که در خصوص فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران از سوی آمریکا این هماهنگی صورت گرفت در موضوع همکاری بانک‌های بزرگ اروپایی با ایران نیز چنین شرایطی فراهم شود.

ساپین تاکید کرد: ما خود را به طور کامل به اجرای برجام متعهد می‌دانیم، هرچند می‌دانیم که مشکلات وجود دارد، اما این مشکلات هیچ خللی در اراده ما برای تعهدهای ما ایجاد نخواهد کرد.

۱۹ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۲۴
تعداد بازدید : ۴۳۵