روند اجرای پروژه‌های غرب کارون باید شتاب گیرد

روند اجرای پروژه‌های غرب کارون باید شتاب گیرد
مدیرعامل شرکت متن با تاکید بر شتاب در اجرای پروژه‌های غرب کارون، گفت: از هیچ اقدامی در این مسیر کوتاهی نمی‌کنیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت متن، سید نورالدین شهنازی زاده، در نخستین جلسه هماهنگی مجریان طرح‌ها و مدیران ستادی شرکت مهندسی و توسعه نفت ( متن) که چهارشنبه ( ١٤ مهرماه) برگزار شد، با تاکید بر اهمیت توسعه میدان‌های مشترک نفتی، اظهارکرد: همه ما ایرانی هستیم و باید در جبهه مشترک برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه‌ای این میدان‌ها تلاش کنیم. 

مدیرعامل شرکت متن با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک در غرب کارون، تصریح کرد: نباید از هیچ اقدامی برای تسریع در اجرای پروژه‌های غرب کارون دریغ کنیم. 

نخستین جلسه هماهنگی مجریان طرح‌ها و مدیران ستادی شرکت مهندسی وتوسعه نفت ( متن) به منظور بیان مشکلات و اجرای راه حل‌های مناسب در این مسیر برگزار شد. 

با توجه به این‌که بخش مهمی از طرح‌های توسعه‌ای شرکت متن در میدان‌های مشترک نفتی در حال اجراست، برگزاری این جلسه‌ها به منظور رفع مشکلات احتمالی و برنامه‌ریزی برای تحقق برداشت حداکثری این میدان‌ها اهمیت بالایی دارد.

شهنازی زاده، مدیرعامل شرکت متن پیش از این با اشاره به افزایش ظرفیت برداشت نفت از میدان‌های غرب کارون، گفته بود: هم‌اکنون روزانه ٢٢٥ هزار بشکه نفت از میدان‌های یادآوران، آزادگان شمالی و جنوبی برداشت می‌شود که پیش بینی می‌شود، برداشت نفت از میدان‌های مشترک این شرکت، تا پایان امسال روزانه ١٢٠ هزار بشکه افزایش یابد.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان امسال در کنار افزایش پلکانی برداشت نفت از میدان آزادگان جنوبی به میزان ٦٠ هزار بشکه در روز، میدان یاران شمالی ٣٠ هزار بشکه و میدان آذر نیز ٣٠ هزار بشکه نفت در روز برداشت خواهند کرد. 

براساس هدف گذاری انجام شده تا پایان سال ١٣٩٨ ایران از ٦ میدان دشت آزادگان حدود یک میلیون و ١٥٠ هزار بشکه نفت در روز برداشت خواهد کرد.

۱۹ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۳۸
تعداد بازدید : ۴۱۵