تایلند بازار مناسبی برای فرآورده‎های نفتی ایران است

تایلند بازار مناسبی برای فرآورده‎های نفتی ایران است
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تایلند به مواد نفتی به‌ویژه قیر ایران بسیار نیازمند است، همچنین مشتقات نفتی و مس کاتد بازار مصرف خوبی در این کشور دارد.

به گزارش شانا، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به جلسه اعضای هیئت رئیسه اتاق‌های بازرگانی ایران و تایلند در بانکوک، گفت: در این جلسه که نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی ایران نیز حضور داشتند مذاکرات طولانی انجام شد.

وی افزود: تایلند به مواد نفتی به‌ویژه قیر ایران نیازمند بوده و مشتقات نفتی و مس کاتد بازار مصرف خوبی در این کشور دارد که در این مورد نیز گفت‌وگوهایی میان ٢ طرف صورت گرفت.

شافعی تصریح کرد: در مذاکرات انجام شده، پیشنهاد شد طرفین ۵۰ قلم کالا را مورد بررسی قرار دهند تا برای مبادله آنها از سوی کمیسیون مشترک اقتصادی ٢ کشور، تعرفه ترجیحی در نظر گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این که از مجموع مذاکرات انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که کمیته مشترک ۶ نفره بین اتاق‌های بازرگانی ایران و تایلند تشکیل شود، عنوان کرد: برای تشکیل این کمیته، اتاق‌های بازرگانی هر کشوری سه نفر را معرفی خواهند کرد که این کمیته، موضوع مراودات بخش خصوصی را بین ٢ کشور پیگیری می‌کند.

وی گفت: اتاق بازرگانی امکان برگزاری روز اقتصاد ایران را در تایلند فراهم خواهد کرد و هماهنگی لازم در این زمینه انجام خواهد شد، همچنین به منظور معرفی اقتصاد ایران در تایلند، هیئتی از آن کشور به ایران سفر کرده و جلسه‌ای نیز در بانکوک برگزار خواهد شد.

شافعی در ارزیابی خود نسبت به مذاکرات انجام شده بین هیئت‌های ٢ کشور افزود: در مجموع، جلسه مثبتی بین فعالان بازرگانی ایران و تایلند برگزار شد و علاقه‌مندی و عزم جدی اتاق‌های بازرگانی ٢ کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی، وجود دارد.

۱۹ مهر ۱۳۹۵ ۱۵:۵۰
تعداد بازدید : ۴۲۰