پیشرفت طرح متانول هفتم از 80 درصد گذشت

پیشرفت طرح متانول هفتم از 80 درصد گذشت
عملیات ساخت پتروشیمی مرجان شهریورماه امسال پیشرفت فیزیکی 3.32 درصد را درمسیر ساخت خود تجربه کرد.
به گزارش خبرنگار نیپنا، پتروشیمی مرجان یکی از طرح های فعال در فاز 2 پارس جنوبی به شمار می آید که این طرح هم اکنون بر اساس آمارهای موجود تا پایان شهریورماه 80.91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بر پایه این گزارش ، با راه اندازی این طرح، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن افزوده می شود؛ هم اکنون بیشتر تجهیزات و کالاهای مورد نیاز در طرح متانول هفتم (پتروشیمی مرجان) خریداری شده است و عملیات نصب تجهیزات درحال انجام است.
این گزارش می افزاید: شرکت سرمایه‌گذاری ساتا ٦٧ درصد از مالکیت سهام مرجان را در اختیار دارد و تاکنون ٨٨٧ میلیارد ریال در این طرح سرمایه‌گذاری‌ کرده است.
پتروشیمی مرجان مجری طرح متانول هفتم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است، این طرح یکی از مهمترین طرح های در دست اجرای پتروشیمی کشور در این منطقه به شمار می رود.
ارزش قرارداد واحد متانول شرکت پتروشیمی مرجان ٥٠٠ میلیون یورو شامل خرید لیسانس، انجام مهندسی اصولی و ارائه خدمات فنی است که بنابر توافق های صورت گرفته در مدت چهار سال اجرا می شود.
خوراک این طرح سالانه 5.1 میلیارد نرمال مترمکعب گاز طبیعی است و پیش بینی شده است که همه خدمات جانبی آن (آب، برق، بخار و اکسیژن) از پتروشیمی دماوند (مجری سرویس های یوتیلیتی واحدهای مستقر در فاز دوم پارس جنوبی) تامین شود.
۲۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰
تعداد بازدید : ۳۷۸