سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری آلمانی ها در صنعت پتروشیمی امریکا

سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری آلمانی ها در صنعت پتروشیمی امریکا
سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری شرکت آلمانی لانکسس در آمریکا حضور شرکت های اروپایی را در امریکای شمالی تقویت می کند.
به گزارش نیپنا به نقل از ICIS، سنگاپور، شرکت آلمانی لانکسس قصد دارد تا شرکت آمریکایی Chemtura را به قیمت 2.5 میلیارد دلار خریداری کرده و نقش تعیین کننده تری در بازارهای مصرف محصولات ویژه شیمیایی در آمریکای شمالی داشته باشد.
شرکت چمتورا بعد از امضای توافق نامه با لانکسس بابت هر سهم معادل 33.50 دلار دریافت خواهد کرد که از این میزان 18.9 درصد به عنوان حق بیمه (بر اساس قیمت های اعلام شده در ایالات متحده)  خواهد بود.
شرکت آلمانی لانکسس در مورد نحوه پرداخت گفت: این مبلغ عمدتا به صورت اوراق قرضه و سهام هیبریدی و بخشی نیز به صورت نقد پرداخت خواهد شد و روند مالکیت تا اواسط سال 2017 به پایان می رسد.
شرکت امریکایی Chemtura  تولید کننده etardants و مواد افزودنی روان کننده با کیفیت بالای شعله است و دیگر محصولات تولیدی این شرکت اورتان ها و اورگانومتالیکس است. دفتر مرکزی آن در پنسیلوانیای فیلادلفیا قرار دارد و 20 سایت عملیاتی در 11 کشور جهان با 2500 کارمند در سطح جهانی دارد این شرکت در چهار ماه گذشته، در حدود 1.5 میلیارد دلار فروش داشته است که 45 در صد آن در شمال امریکا تولید شده است.
لانکسس انتظار دارد بعد از مالکیت قطعی در اولین سال مالی رشد درآمدی داشته و در سال 2020 بیش از 100 میلیون یورو درآمد سالانه مضاعف داشته باشد. این شرکت معتقد است که با این سرمایه گذاری توانسته در عرصه بازار رو به رشد محصولات پتروشیمی جایگاه بالایی را برای خود ایجاد کند.
ماتیاس زاکرت رییس شرکت آلمانی لانکسس در رابطه با این سرمایه گذاری گفت: ما در حال حاضر برای حضور بیشتر در بازارهای متوسط و شمال امریکا تلاش می کنیم. این اقدام، لانکسس را یک گام به اهداف خود یعنی حرکت در مسیر رو به رشد بازار محصولات پتروشیمی نزدیک کرده است.
شرکت آلمانی لانکسس  با 16،700 کارمند،  55 سایت در 29 کشور جهان دارد و میزان فروش این شرکت در سال گذشته در حدود 7.9 میلیارد یورو بوده است.
۲۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۴۰۲