برگزاری کنفرانس راهکارهای تحول در نفت و گاز ایران

برگزاری کنفرانس راهکارهای تحول در نفت و گاز ایران
کنفرانس راهکارهای تحول نظام توسعه و بهره برداری در بخش بالادستی نفت و گاز ایران، طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مورخ 21 و 22 تیر ماه سالجاری در مجموعه آموزشی مدیران صنعت نفت ( مجتمع کوشک) برگزار می شود.

کنفرانس راهکارهای تحول نظام توسعه و بهره برداری در بخش بالادستی نفت و گاز ایران با ماموریت کمک به ایجاد فضای تغییر و تحول در بخش بالادستی نفت و گاز ایران و مجموعه های طرف قرارداد، فراهم آوردن شرایط لازم به منظور پیاده سازی اهداف اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی برگزارمی شود.

بهره برداری و ایجاد فضای رقابتی، ورود گسترده شرکت های ایرانی به عرصه های بالادستی با گرایش های تخصصی متنوع، جذب و بکارگیری موثر کارشناسان ایرانی در بخش های طرف قرارداد از دیگر مامویرت های کنفرانس راهکارهای تحول نظام توسعه و بهره برداری در بخش بالادستی نفت و گاز ایران است.

همچنین ؛کمک به طراحی و ساماندهی تصمیم سازی های مدیریتی، پروژه های مطالعاتی و پژوهشی و پروژه های اجرایی در حوزه بالادستی نفت و گاز و تجزیه و تحلیل دستاوردهای حاصل به منظور بهبود مستمر فرآیند توسعه و تسهیل در دستیابی به اهداف آن نیز در ماموریت این کنفرانس تعریف شده است.

تلاش در راستای توسعه تعاملات و ارتباطات به منظور استفاده از حداکثر توان علمی،پژوهشی و اجرایی، فرهنگ سازی و فراهم آوردن فضایی تغییر و تحول در بخش بالادستی نفت و گاز از اهداف این کنفرانس است.

بر اساس این گزارش بررسی تحولات تاریخی شامل تحولات ساختاری و قراردادی شرکت ملی نفت ایران(آموزه های تاریخی)،جایگاه کارفرمایی و مالکیتی شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابعه در بخش بالادستی (حذف فعالیت های تصدی گری و تقویت فعالیت های حاکمیتی)،ساز و کارهای قراردادی جدید در توسعه و بهره برداری طرح های بالادستی (افق جدید برنامه پنجم برای حضور بخش غیر دولتی)،و حضور شرکت های ایرانی به عنوان توسعه دهنده (developer) در طرح های بالادستی و توسعه مشارکت با شرکت های بین المللی (نقش پذیری بیشتر شرکت های ایرانی و دسترسی به شرکت های بین المللی علیرغم تحریم) از محورهای اصلی این کنفرانس هستند.

همچنین توسعه مدیریت، تکنولوژی و نیروی انسانی متخصص در صنعت نفت (بومی کردن تکنولوژی و استفاده کارآمد از نیروی انسانی متخصص بخش بالادست نفت و گاز کشور)، تنوع و تکثر شرکت های ایرانی در بخش های بالادستی (ظرفیت سازی و تقسیم کار ملی و تعریف فعالیت های متنوع بالادستی) و سایر محور های مرتبط با اهداف و محورهای کنفرانس از محورهای تشکیل دهنده کنفرانس محسوب می شوند.

۲۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۰:۴۶
عصر اقتصاد |
تعداد بازدید : ۹۶۰