راهکارهای پیشرفت اقتصادی را در روابط بین ایران و عراق دنبال می‌کنیم

راهکارهای پیشرفت اقتصادی را در روابط بین ایران و عراق دنبال می‌کنیم
سفیر عراق گفت: لازم است که همواره نشست‌هایی را با یکدیگر داشته باشیم و راهکارهای پیشرفت اقتصادی را پیدا کنیم.

راجح صابر عبودالموسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به روابط اقتصادی بین ایران و عراق اظهار داشت: خوشبختانه پیشرفت در روابط اقتصادی بین دو کشور حاصل است و لازم است که همواره نشست‌هایی را با یکدیگر داشته باشیم تا راهکارهای پیشرفت اقتصادی را پیدا کنیم.

وی افزود: در نشستی که با فعالان استان مرکزی داشتیم موارد زیادی را در زمینه مرزها و تبادل کالا در مرزها بررسی کردیم و قرار شد دعوتنامه‌هایی به برخی از نهادهای عراقی ارسال کنند تا به استان مرکزی آمده و از شهر صنعتی اراک دیدن کنند و از نزدیک با توانایی‌های آن آشنا شوند.

سفیر عراق تصریح کرد: ضروری‌ترین مورد در روابط دو کشور این است که با یکدیگر به بحث و گفت‌و‌گو بپردازیم تا به نتیجه‌ای برسیم که چگونه از نقاط مشترکمان در راستای پیشبرد روابط استفاده کنیم، مهم‌ترین موضوعی که در نشست با فعالان استان مرکزی مطرح شد، تشکیل شورای مشترک اتاق‌های بازرگانی ایران و عراق بود که این شورا می‌تواند به همه نقطه‌های مشترک و پیشبرد روابط اقتصادی کمک کند.

عبودالموسوی بیان کرد: هر سفیر وظیفه دارد روابط بین دو کشور را بهتر کند و بنده به‌ عنوان سفیر عراق در کشور دوم خود، جمهوری اسلامی ایران هستم و سفرم به این شهر تنها به منظور بهبود روابط است، چون میدانم این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه اصل صنعت ایران را تتشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: موارد بسیاری به‌ویژه در این شهر هستند که باید از آنها استفاده کرد و روابط بین دو کشور را بهبود بخشید، برای انجام هر کاری یک‌سری مسائل و مشکلات وجود دارد که به منظور پیشرفت باید آنها را درنظر گرفت.

سفیر عراق عنوان کرد: موضوعاتی چون گردشگری بین دو کشور، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و بزرگ ایران در عراق مواردی هستند که باید پیگیری شوند که بحث گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

۲۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶
تعداد بازدید : ۳۶۰