افزایش صادرات تولوئن اروپا به هند

افزایش صادرات تولوئن اروپا به هند
شکاف قیمتی تولوئن میان بازارهای هند و شمال غرب اروپا این کشور را به مقصدی جذاب برای صادرکنندگان تولوئن قاره سبز تبدیل کرده است.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع صنعتی اعلام کردند:  فاصله و شکاف قیمتی محصول تولوئن میان بازارهای هند وکشورهای شمال غرب اروپا این کشور را به مقصدی مطمئن و جذاب برای صادرکنندگان تولوئن قاره سبز تبدیل کرده است. اگر چه حجم صادرات در ماه ژوئیه 2016 با اندکی کاهش همراه بود؛ اما آمار نشان می دهد که صادرات این محصول از اروپا به هند در نیمه اول سال جاری میلادی در سطح بسیار مطلوبی قرار داشته است.
بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه پلاتس، قیمت اسپات تولوئن در بازار اروپا بر مبنای FOB بنادر آنتورپ-روتردام-آمستردام (ARA) در تاریخ چهارشنبه 21 مهرماه 572 دلار و 50 سنت برای هر تن تعیین شد که کاهش نسبی را در مقایسه با ماه های اخیر نشان می دهد. این در حالیست که در اوایل هفته منتهی به جمعه 23 مهرماه قیمت اسپات این محصول در بازار آسیا بر مبنای CFR هند 670 دلار به ازای هر تن تعیین شد.
این گزارش می افزاید: یک معامله گر مستقر در اروپا عنوان کرد: در حال حاضر نرخ کرایه ارسال یک محموله دو هزار تنی از منطقه آنتورپ-روتردام-آمستردام به هند 90 دلار برای هر تن است که می تواند سودی معادل هفت دلار و 50 سنت در هر تن برای معامله کنندگان در بر داشته باشد.
قیمت تولوئن در بازار اروپا تحت تاثیر عواملی چند از قبیل در جریان بودن یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری سنگین در بخش صنایع پایین دستی و کاهش تقاضا از سوی واحدهای اختلاط بنزین (gasoline blending units)، افت قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است.
۲۵ مهر ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳
تعداد بازدید : ۴۳۱